دیدار مقامات آمریکا و روسیه برای گفت‌وگو درباره تسلیحات هسته‌ای

نمایندگان آمریکا و روسیه برای بررسی امکان توافق جدید برای محدودسازی سلاح‌های هسته‌ای دو کشور روز چهارشنبه در ژنو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان آمریکا و روسیه برای بررسی امکان توافق جدید برای محدودسازی سلاح‌های هسته‌ای دو کشور روز چهارشنبه در ژنو با یکدیگر و گفت‌وگو دیدار خواهند کرد.

مقامات ارشد آمریکایی مدعی شدند توافق جدید با روسیه ممکن است در نهایت چین را هم شامل شود.

مقام‌های آمریکایی که به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت‌وگو می‌کردند ضمن یادآوری اینکه چین عضو هیچ‌کدام از توافقات تسلیحاتی میان آمریکا و روسیه نبوده گفتند مشخص نیست پکن تا چه اندازه برای ورود به این گفت‌وگوها تمایل داشته باشد.

یک مقام گفت: «اگر دیدار خوبی داشته باشیم، روشن‌تر خواهد شد از منظر روس‌ها کار با چینی‌ها به کجا خواهد کشید.»

جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا سرپرست هیأت مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات خواهد بود.

در تیم مذاکره آمریکا یک مقام ارشد از شورای امنیت ملی کاخ سفید و نمایندگانی از پنتاگون، رئیس ستاد مشترک ارتش و آژانس امنیت ملی حضور دارند.

سرپرستی هیئت روسیه به عهده سرگئی لاوروف، معاون وزیر خارجه روسیه خواهد بود.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با رویترز گفته انتظار نمی‌رود گشایشی در خصوص معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد حاصل شود.

مقام‌های آمریکایی قصدی برای تمدید معاهده نیواستارت که دو طرف را ملزم به محدودسازی تسلیحات هسته‌ای مستقرخود می‌کند، ندارند.

یک مقام آمریکایی صحبت کردن درباره این معاهده که فوریه سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود را زودهنگام دانسته و گفته این مشکلی است که باید سال آینده به آن پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار