پارک‌های رشت برای استفاده و تردد جامعه معلولان مناسب سازی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: ۴ پارک پرتردد برای استفاده و تردد جامعه معلولان مناسب‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فاطمه شیرزاد، سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: ۴ پارک پرتردد برای استفاده و تردد جامعه معلولان اصلاح و مناسب‌سازی می‌شود.

وی از آغاز عملیات مناسب سازی در پارک‌های قدس، توحید گلسار، بوستان ملت و پارک مفاخر رشت خبر داد و افزود: یکی از مباحث مهم در مورد توانبخشی اجتماعی مناسب سازی اماکن و معابر شهر برای کم کردن مشکلات جامعه معلولان است تا آن‌ها نیز همانند سایر قشر‌های جامعه بتوانند بهترین استفاده را از امکانات موجود داشته باشند.


سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت، با بیان اینکه اقدامات لازم در مورد مناسب سازی از سوی شهرداری در حال انجام است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت در ماه‌های آینده برای اجرای مناسب سازی برنامه‌های ویژه‌ای دارند که با حضور مدیرکل بهزیستی استان در جلسات شورای شهر نحوه اجرای آن را به دقت بررسی خواهند کرد.

فاطمه شیرزاد، از خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس برای شهر رشت که شاخص‌های مناسب سازی استفاده معلولان طبق استاندارد جهانی در آن‌ها لحاظ شده است خبر داد و افزود: علاوه بر این‌ها اصلاح، ترمیم و مناسب سازی ۵ محور مهم رشت در ۵ نقطه شهری و ترمینال ورودی شهر نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی، به بحث اجرای عملیات مناسب سازی در بازار قدیمی شهر رشت نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که افراد معلول برای تردد در بازار قدیمی رشت دارند تعویض کفپوش و جداره آن در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م.ع

مناسب سازی پارک های رشت برای تردد و استفاده معلولان

برچسب ها: شورای شهر ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.