معاون اقتصادی وزارت کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احیای تالاب انزلی همچنان در دستور کار وزارت کشور قرار دارد

دین پرست گفت: وزارت کشور به همه استانداران ابلاغ کرد مشکلات تالاب‌های استان خود را بررسی و نتیجه آن را اعلام کنند.

پیگیری وضعیت تالاب انزلی همچنان در دستور کار وزارت کشور استبابک دین‌پرست، معاون اقتصادی وزارت کشور در در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌، با اشاره به دستور ویژه معاون اول رئیس‌جمهور به سازمان محیط زیست در خصوص وضعیت تالاب انزلی، اظهار کرد: تالاب انزلی جزو تالاب‌هایی است که به شدت با خشکسالی مواجه شده است و از معضلات این تالاب می‌توان به تخلیه فاضلاب‌ها و زباله به درون تالاب، به خشکی گراییدن تالاب و ورود گونه‌های غیربومی گیاهی و جانوری  اشاره کرد.

دین‌پرست افزود: براساس بررسی‌های سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، دو پروژه خط راه آهن رشت- انزلی و احداث موج شکن دوم بندرگاه انزلی اثرات زیست محیطی مخربی بر تالاب داشته است و در گزارش‌های این  سازمان  بررسی شد که احداث این موج شکن عامل اصلی در رسوب‌گذاری تالاب انزلی  است و گزارشی در این‌باره به  وزیر کشور ارائه  شد.


بیشتر بخوانید: دستور جهانگیری به سازمان محیط زیست درباره رسیدگی به وضعیت تالاب انزلی


معاون اقتصادی وزارت کشور  با بیان اینکه این وزارتخانه دو موضوع آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر و احیای تالاب انزلی را با جدیت پیگیری می‌کند، بیان کرد: معاون اول رئیس جمهور دستور پیگیری تالاب انزلی را به رئیس سازمان محیط زیست اعلام و به همین منظور وزارت کشور به همه استانداران  ابلاغ کرد مشکلات تالاب‌های استان خود را بررسی و نتیجه آن را  اعلام کنند و ما گزارش‌هایی را به معاون اول رئیس جمهور ارائه  کنیم.

وی تصریح کرد: وزیر کشور در مورد آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر به استانداران گیلان، مازندران و گلستان  دستور ویژه‌ای داده و این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است.

با دستور معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور، پیگیری وضعیت تالاب انزلی در دستور کار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت. در جلسه هیئت وزیران مورخ ۱۷ بهمن ماه سال قبل آیین نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها به پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست به تصویب رسید،که به منظور ایجاد هماهنگی در دستگاه‌های اجرایی ذیربط و جلوگیری از خسارات ناشی از توسعه ناهماهنگ و ناپایدار بر تالاب‌ها و تضمین کارکرد پایدار تالاب‌ها، ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.