فینال کوپا آمریکا؛

برزیل - پرو / پایان ناکامی‌ها در گرو نهمین کوپا برای سلسائو/ رکورد جالب پرویی‌ها در دیدار نهایی

تیم‌های ملی فوتبال برزیل و پرو در دیدار نهایی رقابت‌های کوپا آمریکا به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های ملی فوتبال برزیل و پرو در دیدار نهایی کوپا آمریکا سال ۲۰۱۹ بامداد فردا از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد در ورزشگاه ماراکانا به مصاف یکدیگر می‌روند.

برزیل - پرو / پایان ناکامی‌ها در گرو نهمین کوپا برای سلسائو/ رکورد جالب پرویی‌ها در دیدار نهایی  

تیم ملی فوتبال برزیل

تیم ملی برزیل در حالی توانسته پس از ۱۲ سال به فینال برسد که یکی از سرشناس‌ترین بازیکنانش به نام نیمار را در اختیار ندارد. سلسائو میزبان این دوره از رقابت‌ها است و توانسته نتایج خوبی هم کسب کند. شاگردان تیته نخستین بازیشان را با برد مقابل بولیوی آغاز کردند و در ادامه هم توانستند تیم  ملی فوتبال پرو را گلباران کنند و با نتیجه ۵ - ۰ برنده بازی باشند. برزیل در این دیدار پر گل‌ترین بازی این رقابت‌ها را رقم شد.  

برزیل در دور مقدماتی هم یک مساوی مقابل ونزوئلا به دست آورد، اما در پایان با ۷ امتیاز به عنوان صدر نشین به دیدار یک چهارم نهایی رسید. آن‌ها در این مرحله هم پاراگوئه را در ضربات پنالتی بردند و به جمع ۴ تیم پایانی رسیدند تا در یکی  در یکی از جذاب‌ترین دیدار‌های جام با آرژانتین رو به رو شوند. سلسائو در این دیدار هم موفق بود و با ۲ گل آرژانتین را برد تا فینالیست این رقابت‌ها شود.  

تیم ملی فوتبال برزیل به وجود این که توانسته با ۵ قهرمانی در جام جهانی فوتبال پر افتخار‌ترین تیم این رقابت‌ها با شد در دیدار‌های کوپا آمریکا خیل موفق نبوده است و تنها ۸ قهرمانی کسب کرده است، این در حالی است که اروگوئه و آرژانتین تاکنون موفق به ۱۵ و ۱۴ قهرمانی در این رقابت‌ها شده اند.  

آخرین قهرمانی سلسائو در این بازی‌ها به سال ۲۰۰۷ باز می‌گردد، یاران نیمار پس از آن فینال در تمام رقابت‌ها ناموفق بوده اند و قهرمانی احتمال آن‌ها می‌تواند با ر دیگر کمک شایانی به آن‌ها برای بازگشت به جمع برترین‌ها داشته باشد. برزیل برای دیدار امشب تقریبا بازیکنان اصلیش را در اختیاز دارد، اما  کاسیو، فاگنر، فرناندینهو، فیلیپ و ویلیان با مصدومیت رو به رو هستند.  

برزیل - پرو / پایان ناکامی‌ها در گرو نهمین کوپا برای سلسائو/ رکورد جالب پرویی‌ها در دیدار نهایی

تیم ملی فوتبال پرو 

پرو شاید برای خیلی از نسل فعلی هواداران فوتبال ناشناخته باشد، دوره اوج این تیم به دوراه قبل از دهه ۸۰ میلادی باز می‌گردد. زمانی که پرویی‌ها همه تیم‌های بزرگ را به چالش می‌کشیدند و علاوه بر کسب دو کوپا آمریکا  یکی از تیم‌های خوب جام جهانی هم بودند. این تیم در دهه ۸۰ با افول مواجه شد و دیگر نامش همانند دیگر تیم‌های آمریکای جنوبی تا سال‌ها مطرح نبود، اما حضور آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸  آن هم پس از ۴۰ سال غیبت در این رقابت‌ها بار دیگر نام این تیم را نقل محافل کرد. آن‌ها با وجود تمام شایستگی‌ها در جام جهانی روسیه نتوانستند به مرحله خذفی برسند و پس از فرانسه و دانمارک تیم سوم گروهشان شدند، اما این پایان شیلی نبود و آن‌ها یک بار دیگر شایستگیشان را نشان دادند.  

پرو در رقابت‌های کوپا آمریکا شروع خیلی خوبی نداشت آن‌ها بولیوی را بردند و مقابل ونزوئلا به تساوی رسیدند، اما مقابل برزیل شکست سنگینی را تجربه کردند تا به عنوان تیم سوم به دیدار مرحله حذفی برسند. آ ن‌ها در این مرحله هم در یک بازی عجیب در حالی که داور ۳ گل دریافتی شان را روی کمک داور ویدیویی قبول نکرد توانستند در ضربات پنالتی برنده بازی مقابل اروگوئه باشند و به نیمه نهایی برسند. بازی مرحله  نیمه نهایی، اما یکی از زیبا تریم بازی‌های جام بود.  

پرو  که در طول تاریخش تنها ۳ بار موفق به شکست شیلی شده بود توانست با نتیجه ۳ -۰ برنده بازی باشد و پس از سال‌ها به دیدار نهایی این رقابت‌ها برسد. آن‌ها آخرین بار در سال ۱۹۷۵ که به عنوان قهرماین رسیده بودند دیدار نهایی را تجربه کرده بودند. نکته جالب درباره پرو اینجاست که آن‌ها هر بار به فبنال رسیده اند برنده دیدار نهایی بوده اند.  

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
پرو قهرمان میشه خدا می دونه که حقشه
آخرین اخبار