آیت‌الله ممدوحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امام همواره تأکید داشتند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره راهبرد امام خمینی (ره) در عرصه سیاست خارجی نکاتی رابیان کرد.

امام همواره تأکید داشتند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید/ رابطه آمریکا با ایران رابطه گرگ و میش استآیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی (ره) به ارزیابی راهبرد ایشان در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت: ما همواره با تمام ملت‌ها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط خود را حفظ کرده‌ایم و  روابط تجاری ، رایزنی‌ها و معاملات‌ ما پیوسته تداوم داشته است.

وی ادامه داد: علت عدم ارتباط ما با آمریکا و اسرائیل هم بیش از هرچیز به این موضوع مرتبط است که ما اصلا برای آنها مشروعیتی قائل نیستیم زیرا حکومت‌های آنان همواره بر پایه غصب و ظلم بنا شده است .

آیت الله ممدوحی درباره چگونگی نگاه امام خمینی (ره) به روابط با آمریکا خاطر نشان کرد: امام نیز همواره بر این نکته تأکید داشتند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید یعنی ریشه تمامی مفاسد در جهان زیر سر این کشور است، از همین رو هم ما هرگز با آمریکا رابطه‌ای نداشته و نخواهیم داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نگاه امروز مسئولان ما به موضوع روابط با آمریکا گفت: نوع نگاه امام خمینی(ره) امروز نیز در بسیاری از مسئولان ما وجود دارد و به همین سبب نیز اکنون ما هیچ رابطه‌ای نه با آمریکا و نه با رژیم غاصب صهیونیستی نداشته و تنها رابطه ما با آنها رابطه مظلوم و ظالم است.

وی افزود:اگر امروز نیز امام خمینی (ره) حاضر بودند قطعا در بیاناتشان همین صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر ایستادگی در برابر ظالمان را بیان می‌کردند موضوعاتی که مقام معظم رهبری خودشان از امام دیده و شنیده اند و از همین رو نیز همواره بر آنها تاکید می‌ورزند.

آیت الله ممدوحی درباره افرادی که همواره در پی ایجاد رابطه با آمریکا هستند، گفت: افرادی که هنوز معتقدند می‌توان با آمریکا رابطه داشت یا خواب هستند و یا خود را به خواب زده اند وگرنه مضرات رابطه با آمریکا حتی پیش از انقلاب هم به جان کشورمان ریخته شده است به همین خاطر هم دیگر تکرارش معنا نداشته و باید گفت که رابطه آمریکا با ایران رابطه گرگ و میش است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار