اسماعیلی تشریح کرد؛

آخرین جزییات از چگونگی آزادی زندانیان مهریه

سخنگوی قوه قضائیه درباره چگونگی آزادی زندانیان مهریه توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین  اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: با تاکید رئیس قوه قضائیه برای اجرای صحیح قانون مقرر شده است اگر ثابت شود زوج توان پرداخت مهریه زوجه را نداشته باشد از زندان آزاد می شود و تنها زوجی که توان مالی پرداخت مهریه را دارد اما از پرداخت امنتاع می کند در زندان می ماند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: البته در قانون برای زوجه تدابیری اندیشیده شده که بتواند حقوق خود را استیفا کند.

وی با بیان اینکه برای مثال زوج در هنگام ارائه دادخواست اعسار خود مبنی بر عدم توانایی پرداخت مهریه باید لیست کاملی از اموال و دارایی‌های خود ارائه کند، ادامه داد: در غیر این صورت به حبس درجه  ۷ محکوم می شود.

اسماعیلی افزود:  زوج باید لیست اموالی که در یک سال گذشته نقل و انتقال کرده است را هم ارائه کند تا شائبه انتقال اموال به غیر برای فرار از پرداخت مهریه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دادگاه بایستی از موسسات، بانک ها و شهرداری دارایی های زوج را استعلام بگیرد، گفت: چنانچه زوج برای فرار از پرداخت مهریه اقدام به نقل و انتقال غیرقانونی کند به حبس درجه  ۶ محکوم می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام واقعا حق رو گفتین ولی اگه زن بی جهت طلاق بگیره به هربهانه ای مهریه نباید بهش برسه و قانون طرف مرد رو بگیره و توافقی از هم جدا بشن
Iran (Islamic Republic of)
سیروان
۱۷:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
با سلام .با خانمم تو دانشگاه اشنا شدم دانشگاه که تموم شد عقد کردیم بعد رفتم سربازی، هر ماه هم ۵۰۰هزار تومن واسش میریختم شش ماه که گذشت کلا اخلاقش عوض شد فقط حرف مهریه رو میزد هنوز سربازیم تموم نشده مهریشم که ۱۱۴ سکه بود گذاشت اجرا،حق طلاق هم بهش داده بودم چون میخواستیم حق و حقوقمون مث هم شه ازم سو استفاده شد واقعا این حق و انصاف اگه خدای باشه باید اینارو ببینه منی که تا حالا کلانتری هم ندیدم باید برم زندان...
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۳:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
برادرم۲میلیون با۵سکه مهریه ۲۰سال پیش...برادرم راحت مهریه خانمش داده...حالاهم خانمش دوشادوش برادرم داره کارمیکنه وزندگی..چون زن بابداخلاقی ومشکلات برادرم ساخت وزندگیش باتلاشش نگه داشت...محبت ومهربانی زن پشتبانی زندگیشه نه مهریه خانمهای محترم..زن زندگی نیستیدکه میرین دادگاه پاسگاه.مهریه زن شوهرشه..بچشه خونشه مهربونیشه صبرشه...
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
کاری کارشناسی نشده که فقط باعث زیاد شدن طلاق ها از جانب آقایون میشه نمونش همسر خودم میگه مهریه حکم جلب و زندان نداره هر جی دلت میخواد برو دنبالش قسط بندیشم کنن من بازم نمیدم چون کسی دیگه کاری بهمون نداره دوباره تعدیل میزنم الی.... و میگه حالا راحت طلاقت میدم. شما بگین فقط زنان رو بی پشتوانه کردین و این مطمينا باعث فسادهای بیشتر میشه لااقل قانونی برا مهریه های قسط بندی شده بذارین این که نشد حکم جلب برداشته شده و آقایون دیگه همون قسط بندی‌ش نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام.پس چرا داداش من بیچاره هی باید برای سکه دادان تنش بلرزه..خانمش تمام زندگیش رو بالا کشیده .ماشینش رو که خودش به نامش زده بود ازش برده .دادگاه بهش گفته حقشه..110سکه اجرا گذاشته .تا الان نزدیکای 12سکه ازش برده . دیگه آه در بساط نداره ..مرتب حکم جلب می گیره و تهدید به زندانش میکنه ..الان مهلتی گرفته برای سکه ولی نمی تونه پرداخت کنه ..میگه مهریه زندانی نداره ولی در حد حرف هست .هنوز دادگاه میگه بخشنامه ای نیومده..نمی دونیم چکار کنیم خدایا
United States of America
سعید
۱۲:۱۰ ۰۶ تير ۱۳۹۸
ممنون از جناب آقای رئیسی بزرگوار که جلوی کاسبی بعضی از خانمها رو گرفتند
جالبه بعضی از خانمها از اسلام فقط مهریه اش رو قبول دارند و در بقیه موارد طرفدار حقوق زنان در کشورهای دیگه هستند .. یه بام و دو هوا که نمی شه
فرض کنید یه سری از آقایون نامرد باشند این باید باعث شه تقاصشو مردای ندار اما آبرودار بدند؟ خانمهایی که می فرمایند مرد موقع عقد آگاهانه امضا کرده پس چرا کل خاندانشون تو بعله برون می گند مهریه رو کی داده کی گرفته شما قبول کن .. به علاوه اگر مردا مهریه پایین پیشنهاد بدند کی قبول می کنه؟ .. مردا امضا می کنند که ازدواج شکل بگیره نه اینکه دو روز دیگه اون پولو بدند .. باز هم سپاس از جناب رییسی که اتفاقا اعاده حیثیت کردند از خانمهای با آبرو و اهل زندگی .. این وضعیت ادامه پیدا می کرد با توجه به وضعیت اقتصادی پیش اومده دیگه ازدواج برای آقایون عقلانی نبود
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۲:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
جاهای دیگه تو زندگی خانم ها حقوقش با مرد برابره
ولی در مورد مهریه وازدواج باید پوست مرد ها رو بکنن
یه سری از زن ها فقط پول
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
وقتی از قانونی سو استفاده میشود نتیجه اش همین میشود .خانمها دیدید که سر کیسه کردن مردها آخرش همین میشود .هر کشوری بود همین اتفاق انجام میشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
با سلام من خانمی از طایفه ی بختیاری هستم مدت دوسال است مردم منو رها کرده حتی دادگاه هم نمی داره با زن دیگه زندگی میکنه.
حالا قاضی حکم جلب او رو نوشته ولی میگن دیگه کاری بهشون ندارن.
اقای رئیسی شما میدانید حتک حرمت تو طایفه به یه زن بیگناه یعنی چه؟ نه ن میدانید چه جور من بین طایفه تحقیر شدم؟ بخدا قسم دوس داشتم تقدیرم مرگ بود ولی سرنوشتم اینقدر تلخ رغم نمیخورد ..
آیا قانون شما در مورد این جور مردا چیزی نوشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام زن با هزار امید وارزو ازدواج میکنه بعدمدت کوتاهی مرد بگه نمیخوامت
،شما باشید چه حالی میشد .با این نامردی شما باشید
چکار میکنید، '
مهر پشتیان زن بدبختیا مثل منو امسال منه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
باسلام درود به غیرتت سردار رئیسی من یه جوان ۲۵ساله هستم دوس ندارم دختر پسرها زندگیشون خراب بشه دوس دارم خوشبخت بشن ولی بعضی از دخترها هستن که با احساسات مردها بازی می کنند این هم بخاطر خانواده ها میباشد دخترها باید ب این نتیجه برسند که با گرفتن مهریه خوشبخت نمیشن واین راهش نیست مهریه حضرت زهرا سکه که نبوده دخترها ادرسا اشتباه رفتن اقای سردار بزورگوار رئیسی از شما تشکر میکنم بابت قضاوت عادلانه بین دوطرف زوجین شما مرد بزرگی هستین دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سردار؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
بااین همه ظلمی که درحق خانم هامیشه وتنهاپشتوانه ی که داشتن وبرای این موردهم هزاران راه فراروخلاقانونی وجودداشت،تکلیف مهریه ای که عندالمطالبه بوده ومرددرکمال صحت وسلامت اون روقبول کرده روعندالاستطاعه کردین،بااستنباط به چه قانون واحکامی؟!!!خوبه تودادگاه هاباخانم هایی که به قانون پناه بردن صحبت کنیدتامشخص بشه چنددرصدبی جهت دنبال مهریه ان!!!بااین حساب فقط آمارخیانت ها،طلاق هاوآسیب روحی وجسمی خانم هابالاترمیره چون علناتوهردادگاهی بهت میگن مرده،شوهرته،حق داره،نهایتش هم میگن توبروسرزندگیت وگذشت کن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
اقدام بسیار ارزشمند و صحیحی است، آیا حمایت از زنانی که با استفاده از شرایط تحریم مهریه آنها چند برابر شده و به راحتی جوانان پاک و معصوم را به زندان انداخته و به راحتی طلاق می گیرند و سپس ازدواج مجدد داشته و تا آخر عمر با خیال راحت از مرد قبلی اخاذی می کنند منطقی تر است و یا جوانی که می خواسته سنت الهی را اجرا کند و صرفا با یک اعتماد بی جا در گیر این معضل شده است، زندانی شدن مردان نباید عواطف عمومی را جریحه دار کند و لی اگه زنی به مهریه چند صد ملیونی خود نرسد در حق او اجحاف عمیقی شده است، حال آنکه تمام مراجع تقلید نیز مخالف سو استفاده از مهریه می باشند. مهریه در حد معقول اگر باشد هیچ مردی از دادن آن خودداری نمی کند ولی پرداخت چند صد ملیون پول چگونه ممکن است و آیا مرد تا آخر عمر باید بمیرد چون حتی با قسط بندی دیگر توان تامین مخارج ازدواج مجدد را نخواهد داشت آیا این اجحاف نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۵:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
الان خانم تهمینه میلانی از این خبر ناراحت شده و میخواد فیلم بسازه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
پیشنهاد خوبی برای قوه قضائیه دارم و اینکه حالا که فکر میکنید زوج نباید به زندان بره مشکلی نیست چاره ای بیندیشید که زوج با داشتن نامه ای از قوه قضائیه با مراجعه به بانک وام خرید مسکن بگیره و به جای سکه های مهریه ، آپارتمان برای زوجه تهیه کن .مبلغ اقساط کم وبلندمدت باشه . اینطوری مرد زندان نرفته و زن حق و حقوقش رو گرفته .
United States of America
william
۲۱:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
من سال ها هست به کار روانشناسی میپردازم و باید بگویم که اگر 1 درصد اون چیزی که زنان پشت هم ایستاده اند مردان هم متحد شوند اکنون وضع جامعه خیلی بهتر از این بود...اگر ما مردان مدتها قبل به این طرح تبعیض امیز اعتراض کرده بودیم و متحد میشدیم اکنون چیزی به نام مهریه وجود نداشت.ما مردان مثل پرتو خورشید میمانیم اگر با هم متحد شویم میتوانیم قوانین ضد خودمان را اتش بزنیم اما متاسفانه ما مردان موجودات تک رو و مغروری هستیم که به خیال خود بهم احتیاج نداریم اما برعکس.فکر میکنید مهریه را بیشتر چه کسی تعیین میکند؟؟خود ما مردانی که پدر و برادر هستیم پس خواهش میکنم علیه خودمان رفتار نکنیم و باهم باشیم و خوشحال شدم از اینکار اقای رئیسی که ثابت کرد مرد برزگیست!!
United States of America
william
۲۱:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
با سلام و درود.اصل حکم مهریه حکمی است که علیه مردان صادر شده.من بارها دیده ام که برخی زنان هیچ چیز قران را قبول ندارند جز مهریه و بعد ان راهم با حق طلاق و حق نصف شدن اعمال قاطی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
سردارعلقمه
۱۳:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام برسید بزرگوار به عنوان ذاکر امام حسین ع امروز خوشحالم که دسته زنهای که به خاطره پول جفا کردن کوتاه شود مرحبا به تو سید عدل علی ع رو اجرا کردی.
-
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
باتشکر عده ای از خانم ها مهریه را منبع درآمد خود کرده اند با ازدواج های متفاوت و زندانی کردن مرد پولهای کلانیمیگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
درودبررییسی...درودبه شرفت مرد....درودکه به داد مردهارسیدی...هزاران نفر برای اینکه پول ندارن مهرندارن توزندانهاهستند...م
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
یک پیشنهاد :

در مورد قانون چک مواردی وجود دارد که می تواند در مورد مهریه نیز اعمال شود. ظاهرا عقدنامه حکم سفته و چکی را دارد که فاقد تاریخ است و این تاریخ می تواند توسط زوجه در زمان مطالبه اعمال شود.
در مورد چک برگشتی اگر شش ماه از تاریخ صدور برگشت اقدام به رسیدگی آن در محاکم نشود چک از حالت کیفری خارج می شود. همین وضع را می توان در مورد مهریه نیز متصور شد.
از انجاییکه در هنگام عقد ازدواج طرفین در حالتی عیر واقع بینانه و همراه با خوشبینی قرار دارند هر نوع تعهدی را به یکدیگر می دهند ، حال آنکه با شروع زندگی و مواجهه با واقعیات استفاده از اهرمها توسط طرفین شروع می شود. قانونگذار به منظور حفظ امنیت جامعه می تواند در اینجا به مثابه یک بزرگتر مانع از بروز هیجانات هنگام عقد شود. در اینجا قانونگذار می تواند برای واقعی کردن مهریه و عملی کردن پرداخت مهریه از روش زیر استفاده کند. این روش آن انستکه که حمایت قانونگذار از زوجه در مورد وصول مهریه از زوج دارای زمان باشد. مثلا الزام به پرداخت مهریه در هنگام امضای عقدنامه. اگر مهریه در هنگام عقد دریافت نشود زوجه دیگر توان ادعای ان در محاکم را نداشته باشد. این و یا چیزی شبیه به این کمک می کند که زوج وسع خود را در هنگام عقد جهت پرداخت مهریه ملاک قرار دهد و نه آینده ای موهوم را. لذا اینکار می تواند به واقعی شدن مبلغ آن نسبت به توانایی زوج کمک کند. و چنانچه مهریه در زمان عقد توسط زوجه دریافت نشود موضوع حالت کیفیری به خود نخواهد گرفت.
در مورد چک نیز ملاک بر این است که تاریخ وصول چک همان تارخ صدور انست. در واقع عقدنامه به مانند چکی است که زوج به هنگام عقد به زوجه می دهد پس منطقی است که تاریخ صدور ان با تاریخ وصول ان یکی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
پس تکلیف اموالی که زن و شوهر در یک زندگی مشترک درآورده اند چه بشود؟ اگر به هر دلیلی از هم جدا شوند کل اموال برود در جیب آقا؟ اگر آقا قصد ازدواج مجدد داشته باشد چه؟ زحمتی که همسر اول کشیده بی چون و چرا برود در جیب زن دوم؟ برای وضع یک قانون باید تمام زوایای آن به طور کامل سنجیده شود، بهترین قانون گذار مردمی هستند که با آن مشکل مواجهند، اگر بشود برای وضع یک قانون از تجربیات مردم استفاده شود بهترین قانوت ها وضع میشود که هیچ کس هم نتواند از کس دیگر سواستفاده کند و هم حق هیچ کس پایمال نمیشود و افراط و تفریط به وجود نمیاید
-
حسن
۰۹:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
بعضی از خانمها که چند بار ازدواج دارند و سکه هست زندانی کنید . درود بر رئیسی
-
کردستان
۰۹:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد رئیسی زنده باد رهبر زنده باد ایران . ترو خدا دست این زنهای کلاهبردار را رو کنید
Netherlands
xc
۰۹:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
عالی.خدا خیرش بده.خدا واسه هر زنی ک ب ناحق مردی رو گرفتار زندان کرده نسازه
Netherlands
sahab
۰۹:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
دادگاه هم پرسیدم حکم جلب نمیدن
Netherlands
dfdfdfd
۰۹:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
بعضیا میکفتن اگه بیاد تو پیاده رو دیوار میکشه این که داره بعضی دیوارا رو هم بر میداره
Netherlands
sahab
۰۹:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
بهترین کارهمینه که کسی بخاطر نداشتن مهریه زندان نره من ادم های زیادی رومیشناسم که بخاطر مهریه گرفتارشدن با احترام به خانوم ها باید بگم بعضی ازخانوم ها برای دریافت مهریه قیدهمه چیزومیزنن وفقط پول براشون مهمه البته درصد کمی هستن ولی همین هم درست نیست این کاراقای رئیسی خوب هست ولی باید یک بازنگری درقانون برای همایت ازخانوم ها بشه که من مرد هم فکر نکنم هرکاری خواستم بکنم زنم نتونه هیچ کار قانونی برای دریافت حق حقوق خودش انجام بده یک قانونی بزارن که نه طرف مردها باشه نه طرف خانوم ها فقط طرف حق باشه
Netherlands
zahra
۰۹:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
با اینکه خودم زنم با تحلیل های شما موافقم و این مهریه به زور نگه داشتن مرد برای زندگیه
Netherlands
iran
۰۹:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
خبر عالی بود ممنون از بولتن این خبر بسیار بسیار عالی بود خيلي پشیمونم چرا به رئیسی رای ندادم درود بر شرفت بعد میگن تو ایران در حق زنها ظلم میشه زنهایی داریم خوب اما زنهایی هم داریم انتقام جو بخاطر یک پول هیچ و بی ارزش مردها رو میندازن زندان تا انتقام گیری شخصی بر علیه مردها بکنن درود بر شرفت رئیسی درود بر شرفت
Netherlands
xc
۰۹:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
خدا پشت و پناهت باشه رئیسی عزیز واقعا عدالت علی رو داری پیاده می کنی من خودمم یک زنم و مخالف زندانی کردن مردای بی پناه کشورم هستم خودم بارها و بارها زنان نابکاری رو دیدم که از این حربه سو استفاده های زیادی کردن ولی خوب حالشون گرفته میشه خیلی خوشحالم
Netherlands
sahab
۰۹:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه مهریه بجای اینکه ضامن خوشبختی خانواده خا بشه مایه ی بدبختی شده و از هدف اصلی و دینی خودش خارج شده و تبدیل به یک اهرم فشار و سو استفاده علیه مردانی شده که پول ندارند. قانون و جامعه مقصر هستند چون مردان جوان رو در منگنه قرار میدهند یا زیر بار این تعهد ظالمانه بروند و ازدواج کنند یا اینکه ازدواج نکنند و به سمت فساد کشیده شوند
Netherlands
sahab
۰۹:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
بالاخره ی مرد پیدا شد. زنده باد رییسی.
مهریه معرفت و وفا را از بین برده. شده سلاح کلاهبرداری بعضی زن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
به خاطر یه عده که مهریه رو راهی برای درامدزایی خود قرار داده اند باعث شدید تر و خشک با هم بسوزند، زن همه چیزش را در زندگی مشترکش می گذارد، از جمله زیبایی و سلامتیش را، بچه می آورد و تمام وجودش را برای تربیت بچه اش قرار میدهد، از کوچکترین نیازهای خود میزند و پس انداز میکند تا به این صورت بتواند گوشه ای از نیازهای این زندگی مشترک را تامین کند، تمام این فداکاری ها را به خیال این که برای همسرش برای خانواده اش میکند انجام میدهد، ولی وقتی از ریخت و قیافه افتاد، سلامتیش از بین رفت، همسر محترم هوس زن زیباتر و سلامت تری را میکند و زن و بچه اش را رها میکند و به دلیل ترس از مهریه و زندان تمام مال و اموالی که در زندگی مشترکش کسب کرده بود و با تاریخی جعلی به اسم کس دیگر میکند و به زن و بچه اش نفقه ای بسیار ناچیز میپردازد و با تهدید نسبت به گرفتن حضانت بچه و محروم کردن مادر از دیدن بچه، زن را وادار به سکوت و سوختن و ساختن میکند.
ظاهرا از این تاریخ به بعد زندگی برای چنین مردانی آسانتر هم میشود.
به جای تغییر اساسی در قوانین فقط صورت مساله را پاک میکنند و همیشه زن و دختر مظلومترین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
اصلا مهریه باید نقدا پرداخت بشه بجای 500 سکه 50 سکه ولی نقد کسی که توان یک دهم را در اول ندارد بهتر است که اذدواج نکند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام بخدا این بهترین کار است تا دست زنان که فقط واسه مهریه شوهر میکن رو بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام شاید مهریه برای بعضی‌ها منبع درآمد و یا پشتوانه محسوب شود پس آن افراد از آقایان که خانمها بدون هیچ دلیلی زندگی رو ترک کرده و مردی که شش یا ده ماه زن زندگی رو ترک و فقط و فقط هدف مهریه بوده دادگاه محترم چگونه حق آقایان گرفته میشه به خدا تمام این گفته‌ها برای بعضی از خانمها صحت دارد انشاالله که قضاوت در مورد همچین اشخاصی بدرستی انجام گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
عالیه
Germany
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
من جای شما مردها بودم بیست میلیون سکه مهر میکردم،
Canada
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
اصلا مهریه سنگین باید از بین بره .حداکثر 14 سکه .نباید از این بیشتر بشه .اولا باید بر حسب وصع مالی مرد باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اگر ما در کشوری زندگی میکنیم که جزیی از جامعه بی اللمللی هسنیم، بعضی از حقوق بشری رو بر پایه ملاکهای متعارف اکث کشورهای دنیا یرار بدیم که خیلی هم زیباست، یعنی نصف هر آنچه مرد پس از عقد ازدواج در کنار همسرش اموال و ارایی منقول و غیر منقول کسب میکنه و البته در صورت درخواست طلاق بدون دلیل از سمت خانم، دیگه مهریه ای تعلق نمیگیره تا جلو این رو بگیره که خانم هر وقت خواست بدون دلیل موجه درخواست طلاق بده، ولی اگر مردی هم بدون دلیل موجه درخواست طلاق بده موظفه نصف تمام اموالش رو بده. و البته امکان چند همسری رو برای آقایون رو هم جایز نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اره واسه شما این قوانین خوبه ولی واسه ما زنها ک این دوره زمونه دستمون ب جایی نمیرسه واسه اثبات داشتن مهرخیلی بده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
پس خوش به حال مردان.راحت طلاق.تازه میتونن اموالشو نو به اسم خانوادشون کنن کسی متوجه نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
بهتراست از همان ابتدای زندگی استطاعت مالی زوج بررسی شود ودرصورت عدم توان مالی عقدبامهریه کمترمنعقدشود تاکسی متضررنشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
بالاخره ی مرد پیدا شد. زنده باد رییسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
حق 50درصد پای مال میشود ............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
همش ب نفع مردهاس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اینجوری زنها به خاطر نداشتن مال از گرفتن مهریه هم محروم میشوند .
Latvia
ناشناس
۰۴:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
کسی که نداره مهریه بده زندان هم بره واسه شما پول نمیشه .لااقل بیرون باشه و کار کنه در اونصورت حد اقل قسطی میتونه پرداخت کنه
Luxembourg
ناشناس
۰۵:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
زنها هم مثل مردها خودشون برن کار کنن امروزه هر کس باید خودش حق خودشو بدست بیاره(به وسیله کار کردن بیرون از خانه) نه اینکه به بهانه گرفتن مهریه اموال مرد بیچاره رو چپاول کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
لطفا سعی کنیدکمترب نفع مردها کارکنید چون اینجوری دخترها تمایلی به ازدواج ندارند همینجوری هم بعضی مردهای این دوره زمونه به دردنمیخورن چ برسه ما دخترها بیشترازروی بی پولی ازدواج میکنیم اگه مستقل بشیم واسه پول هی منت شوهربکشیم ما دخترها حق داریم پول داشته باشیم وخوشبخت بشیم مگه چقدرعمرمیکنیم ک حالا مردها بیان بگن شما واسه پول باما ازدواج کردین همه ما ادمها بایدتوی رفاه باشیم اگه قرارباشه ازدواج کنیم مگه فقط بایدمسولین پول داشته باشن ومردم ندارباشن!!!!!
Latvia
ناشناس
۰۴:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
اولا شما دخترها زیاده خواه نباشید و به آدم حسابی شوهر کنید.بعدم وقتی کسی نداره مهریه بده و بره زندان چی به شما میرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اینجوری بساط طلاق محیا میشه طرف مهرنده یانداشته باشه اگه زنی کتک بخوره وشوهرش ازطریق مهریه ادب نشه پس طلاق بگیره بهتره چون شوهرش پرومیشه زنه هم هرچ زودترطلاق بگیره بره بایه ادم زندگی کنه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اره مردها هزارتا راه وچاه بلدن میرن املاک ودارایهاشونو میزنن به نام این واون حقوقشونو ک براشون واریزمیشه بخاطراینکه به زن نرسه واسه پرداخت مهرمیرن با سرکارفرما شون هماهنگ میکنند ک واریز کنه ب حساب شخص دیگه مخصوصا توکارهای پروژه ایی دیگه
Latvia
ناشناس
۰۴:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
نخوندی .
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۰:۳۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
واقعا ممنون اگه مهریه رو قانون میکرد 14 تا سکه خیلی خوب بود و حق طلاق رو هم به دو طرف میداد مگر مرد های بدبخت چه گناهی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اره اونوقت واسه خواهرخودتم خوب میشدراحت شوهرش طلاقش میداد واقعا واسه خواهرخودتم چهارده تا سکه میزدی سکه پشتوانه زندگی یه زنه برادرمن!!!!!
Luxembourg
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
با سلام،گفته شده بود که « اگر ثابت شود زوج توان پرداخت مهریه زوجه را نداشته باشد از زندان آزاد می شود و تنها زوجی که توان مالی پرداخت مهریه را دارد اما از پرداخت امنتاع می کند در زندان می ماند»،باز هم هیچ گره ای از ما باز نکردید در این زمینه،با این قانون اگر پسری ازدواج کند باید یک عمر فقیر بودن را ترجیح بده یا اینکه اموالی که بدست میاره از زنش پنهان کنه فقط از ترس اینکه یکوقت زنش مهریهشو به اجرا نذاره و اموالشو چپاول کنه،چرا به طور کلی این قانون مهریه را حذف نمیکنید؟یا اینکه در صورت وجودش چرا مجازات کیفریش یا توقیف اموالشو حذف نمیکنید؟ کجای قرآن اومده که اگر مردی مهریه زنش را ندهد حتی اگر مالی هم داشته باشه او را به زندان بفرستید یا اموالشو توقیف کنید و تحت تصرف زنش قرار بدید؟قرآن گفت مهریه یک هدیه هست نه باج خواهی. و همین طور بعضی ها به مهریه به عنوان حقوق زوجه اشاره میکنن خدمتتون عرض کنم همین که فقط مرد نان و آب همسرشو تامین میکنه باید زن مدیون شوهرش باشه، حقوق زوجه را دولت باید رعایت کنه نه شوهر زوجه آن هم به وسیله ی دادن امتیازاتی مثل:حق طلاق،حق حضانت فرزند،حق کارکردن بیرون از خانه و...به زوجه هم داده بشه و برای بدست آوردن حقوق مالی هر کس باید خودش حق خودشو بدست بیاره آن هم به وسیله ی کار کردن بیرون از خانه، فرقی هم نمیکنه زن باشه یا مرد و هر دو هم باید به نسبت مساوی در مخارج زندگیشون سهیم باشن(بصورت اجبار).خلاصه بگم که اگر به دنبال اصلاح صد در صد قانون مهریه نیستید پس با همین فرمون پیش برید و هیچ کسی هم تن به ازدواج نمیده یکیش هم خودم هستم و در حال حاضر میگم دنیا مجردی،دنیا مجردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
واقعا که
Canada
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اصلا نباید زندانی بخاطر مهریه داشته باشیم .الان تجارتی برای خانمها شده که مهریه سنگین بگیرند .با دست خودمون شخص را بیکار و روانه زندان .بعد هم هزینه زندانی کردن اش را بدهیم .باید ازاد باشند و چند ماه یک سکه بر حسب درامد بدهند .در قران راجع مهریه امده .مهریه بر حسب وصع مالی مرد است .
Germany
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
تقصیر خود شما مردهاست،زنها مهریه رو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
تسهیلاتی را هم برای کسانی که مهریه شان را با هزار زحمت وقزض وقوله دراین اوضاع بد اقتصادی پرداخت کردهاند ودستشان جایی بند نیست قائل شوید که بدون کمک از جایی وتحمیل هیچ هزینه ای به دولت ومردم بدهکار خوشاوندان خود هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
آمدید ابروش و بردارید چشمش هم کور کردید این طرح اشتباه است به آقا دامادها بفمهانید که چیزی که شرع مقدس اسلام و قرار دادی که به موجب قوانین اساسی ومدنی کشور امضا می نماید را ساده نپدارند وبداند قولی که داده شد اگر انجام نشود ظلم به طرف مقابل می شود مهریه پشتوانه مظلومیت زنان است حالا تک وتوکی از این را کلاهبری می کنند باز برمی گردد به قبول آقایان که میتوانند قبول نکنند همیشه فکر کنید یک کسی خواهر خودت است آیا همینطور ساده می گذارید طرف برود دنبال یکی دیگه خوب این بابا پول نداره خب قوه قضاییه هم گفته زندان و تنبیه ایی در کار نیست پس جای یکی ده تا بگیر الان دارم میگم این طرح باعث هرج ومرج بیشتر میشه لطفا متوقفش کنید از نظر من مردان باید چیزی قبول کنند که اگر همان لحظه عروس خانم خواست پرداخت نماید اگر اگر نمی توانی قبول نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
عروس خانم چرا به اندازه دارایی آقا داماد زمان عقد مهربه را تعیین نمیکنه که داماد مجبور نشه رو دوست داشتنش قبول شرایط کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
اولا خیلی هم خوب هست دوما خیلی از آقایان که این تعهد را قبول میکنن چکار کنن؟وقتی میبینن همه ی خونواده ها این شرط سنگینو میکنن مجبورن امضاء کنن
Germany
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
جرا زوج بیش از مقداری که به زوجه مهر دارد زیر بدهی کمر شکن برود وبرای تمام عمر خود را بدهکار زوجه نماید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خدا رو شکر که با همت اقای رئیسی گره کار این بندگان خدا باز شد.دوست دارم سید جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
منو هم یادتون نره بیارید بیرون
Germany
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
حتما،بیا بیرون ازادی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۲۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد سید بزرگوار. مهریه معرفت و وفا را از بین برده. شده سلاح کلاهبرداری بعضی زن ها
Latvia
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خیلی هم عالی
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۶:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
درود و خدا قوت بر سيد بزرگوار و رياست محترم دستگاه قضا جناب آقاي رئيسي
Germany
جمال
۱۶:۴۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
بایدبررسی بشه موقع عقداگربه اندازه مهریه اموال نداشته وکلاه سردخترمردم گذاشته بایدمجازات بشه چون هم به قولش عمل نکرده هم کلاه گذاشه.ورشکست که نشده اینهمه به زوج ارفاق میکنن
Latvia
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
مهریه باید در حد معقول و متعارف باشه .نباید بیشتر از یک دیه کامل باشه. در موقع انتخاب همسر باید دقت بشه و عاقلانه انتخاب صورت بگیره تا مشکلات بعدی پیش نیاد.
Latvia
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اینهمه زندانی مهریه خودش گواه بر اینه که مهریه بالا هیچ تضمینی برای خوشبختی و دوام زندگی مشترک نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
باتشکرررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خسته نباشید!!!!!
آخرین اخبار