احمدی: از فدراسیون فوتبال انتظار داریم نسبت به اصلاح رفتار ورزشکاران و مربیان اهنمام جدی داشته باشند

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان کشور در خصوص اتفاقات اخیر در ورزشگاه‌های کشور توضیحاتی ارائه داد.

احمدی: از فدراسیون فوتبال انتظار داریم نسبت به اصلاح رفتار ورزشکاران و مربیان اهنمام جدی داشته باشندبه گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید عبدالحمید احمدی در کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور که صبح امروز در محل وزارت ورزش و جوانان، برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر برخی از بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: با توجه به جلسات متعددی که برگزار شده، اتفاقات اخیر ورزشگا‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و در این زمینه برای اصلاح امور انتظارات و درخواست‌ها از فدراسیون فوتبال را منعکس کرده ایم.
احمدی اولین درخواست و انتظار از فدراسیون فوتبال را اهتمام جدی و اقدام لازم درخصوص اصلاح رفتار ورزشکاران و مربیان با پیش بینی آن بند‌هایی که در مفاد قرارداد‌ها آمده، مطرح کرد و اظهار داشت: حتما باید قرارداد‌ها از نظر حقوقی و مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بازنگری قرار گیرد و تکمیل شود.

وی برخورد جدی بر اساس منشور اخلاقی فوتبال کشور با خاطیان و هنجارشکنان میادین ورزشی را خواستار شد و تصریح کرد: بخشی از التهابات ورزشگاه‌ها ناشی از رفتار‌هایی است که ورزشکاران و مربیان در میدان مسابقه و یا بعد از آن در گفتگو‌هایی که با رسانه‌ها دارند، بروز می‌دهند بنابراین باید برخورد لازم و منطقی صورت گیرد.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: باشگاه‌ها باید ملزم شوند که کارگاه‌های اموزشی را در جهت ارتقا مهارت‌های اجتماعی ورزشکاران و مربیان برگزار کنند تا از این طریق از برخی رفتار‌ها که منجر به ایجاد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود، پیشگیری کنیم.

 احمدی برگزاری دوره‌های آموزشی اخلاق و منشور پهلوانی را برای مربیان را مورد تاکید قرار داد و توضیح داد: دوره‌های آموزشی ویژه مربیان هم نباید صرفا فنی و مهارتی باشد و موضوعات فرهنگی و اخلاقی نیز باید در این اموزش‌ها گنجانده شود.

معاون امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باشگاه باید مکلف شوند تا کانون‌های هواداری را ساماندهی کنند تصریح کرد: باشگاه‌ها باید در قبال رفتار هواداران خود مسئولیت پذیر باشند و چگونگی حضور هواداران را در مسابقات ورزشی مدیریت کنند چرا که تماشاگران و هواداران از ارکان مهم باشگاه‌ها محسوب می‌شوند و در این زمینه فدراسیون فوتبال هم اقداماتی را آغاز کرده است.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران باشگاه‌های ورزشی حرفه­ای با محوریت موضوعات اجتماعی و فرهنگی را مورد توجه و تاکید قرار داد و در ادامه ضمن تاکید بر برخورد انضباطی با هنجارشکنان، خواستار تقدیر و تجلیل از افرادی شد که در راستای ترویج ارزش‌های اخلاقی و منش پهلوانی اقدامات موثر و ارزشمندی را انجام می‌دهند.

احمدی گفت: تقدیر از ورزشکاران و مربیانی که خود را ملزم به رعایت مرام ورزشی می‌دانند می‌تواند موجبات ترویج ارزش‌های پهلوانی در عرصه ورزش شود.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم جلساتی در خصوص پاسخگویی به سوالات نمایندگان برگزار شده است تصریح کرد: خوشبختانه با پیش بینی­های انجام شده در طی هفته‌های اخیر اتفاقات نامناسبی را در ورزشگا‌ها شاهد نبودیم و امیدوارم هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور نیز با روال منطقی و نظم و آرامش کامل برگزار شود.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش به جوسازی و شیطنت رسانه­های بیگانه در رابطه با اقدام فدراسیون جهانی جودو نسبت به فدراسیون جودوی ایران اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران هیچ خللی در فعالیت‌های فدراسیون جودو ایجاد نخواهد شد، ضمن آنکه موضع ورزش کشور در موضوع مواجهه با حریفانی از رژیم صهیونیستی همان موضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خط مشی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و موضع ورزش ایران در این خصوص تغییر نکرده است ضمن آنکه هیچ خطری هم جودو و ورزش ایران را تهدید نمی‌کند.

جلسه سی ام کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیسیون و با دستور جلسه گزارش مشارکت جامنعه ورزش در کمک به سیل زدگان، بررسی و تصویب طرح اردوی جهادی جامعه ورزش کشور، بررسی و تصویب برنامه ویژه هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، ارائه گزارش برنامه تجلیل از جوانمردان ورزش، بررسی و تصویب برنامه ارتقا وضعیت فرهنگی هواداران و تماشاچیان فوتبال، و ارایه برنامه راهبردی تو سعه ورزش همگانی برگزار شد.

همچنین دراین جلسه از مشارکت اعضای کمیسیون فرهنگی در برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اهدای لوح سپاس وزیر ورزش و جوانان تقدیر به عمل آمد.


بیشتر بخوانید:

صالحی امیری: در ۳ حوزه ورزشی با جمهوری آذربایجان به توافق رسیدم / دخالتی در امور فدراسیون‌ها نمی‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان وارد تهران شد

سجادی: به طور مستمر با فدراسیون‌ها در ارتباطیم


انتهای پیام /

کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار