عراقچی در دیدار معاون سیاسی وزارت امور خارجه انگلستان مطرح کرد:

لزوم اقدام عملی از سوی اروپا در دو حوزه نفتی و بانکی طی ۶۰ روز آینده

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اروپا نباید اراده ایران برای کاهش مرحله به مرحله تعهدات خود را دست کم گیرد.

اروپا از فرصت های برجام به خوبی استفاده نکرده استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد مور معاون سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس و مذاکره کننده برجام آن کشور که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، پنجشنبه با عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات برجام و نیز روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار بر ضرورت اجرای تعهدات ۱ + ۴ که در چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام بعد از خروج آمریکا آمده است تاکید کرد و خواستار اقدام عملی از سوی اروپا به ویژه در دو حوزه نفت و بانک طی شصت روز آینده شد.

عراقچی تاکید کرد اروپا نباید اراده ایران برای کاهش مرحله به مرحله تعهدات خود را دست کم بگیرد. ایران به اندازه کافی خویشتنداری نشان داده، اما اروپا از فرصت‌های حاصله استفاده نکرده است.

ریچارد مور در این دیدار بر ادامه تعهد کشورش به برجام و تلاش آن کشور برای فعالسازی سازوکار مالی اینستکس (ساحت) اشاره کرد و گفت انگلیس به تلاش خود برای تأمین خواسته‌های ایران ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت خارجه ، عراقچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
فایده‌ای ندارد این مهلت 60 روزه. بخاطر اینکه دوباره اروپایی‌ها آخر 60 روز بهانه می آورند که داریم کارهایی انجام می‌دهیم و یک بسته جلو پای ایران قرار می‌دهند شما مجبور میشوی که بررسی کنی. یعنی اینکه دوباره در یک دور زمان بر گرفتار میشوی. همینطور زمان میخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه فکر خیلی خوب
یه رقم خیلی بالا تحت عنوان جبران خسارات خروج از برجام توسط آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات اروپاییها توسط ایران تعیین شه و از ترامپ خواسته شه اون مبلغ رو به بانک مرکزی ایران واریز کنه اونوقت حاضریم به ترامپ زنگ بزنیم....چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشالله که خير باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره هم بدنيست به شرطي که عاقلانه باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب عراقچي مهلت 60 روزه براي اروپا واقعا زياده يک هفته کافي بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
برجام مرد ! فاتحه بخوانیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
از قضا امریکا و غرب از برجام به نحو احسن استفاده کردن. این همه بدبحتی که دولت به سر مردم اورده، بخشی از نقشه دشمن بوده.
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۱۹:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر ایران پارسال این اقدامات رو انجام میداد اینها زودتر برای مذاکره می آمدند ، دیدید کره شمالی یک دهم ایران امکانات نداره چطور موشک هاشو رو آمریکا زوم کرد ، آخر آمریکا رو به زانو در میاره ، اقدامات ایران هم شاید یکم هیاهو درست کنه ولی نتیجه عاید مردم قطعا خواهد شد ، غربیها دیدند ایران از موضع ضعف وارد شده در یکسال هیچ کاری نکرد ، اروپا به برجام نیاز امنیتی دارد ، چون موشک‌های ایران تا قلب اروپا برد دارد ، اگه کلاهک هسته‌ای داشتیم بیشتر امتیاز می دادند ، ایران کره شمالی نیست ،مجبورند خواست ملت را قبول کنند ، به نظر من ما باید کلاهک هسته‌ای حق مسلم ماست رو سر بدهیم ، تا اروپاییها به موشک قانع شوند ، و زودتر کاری کنند ، جو سازی جواب میدهد آن هم از طرف دولت با همراهی مردم ، به شرط اینکه دولت بیش از پیش به فکر مردم و قدرت نرم معلمان باشد و مشکلات اقتصادی را حل کنند ، معلم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب عراقچی : اصلاً چرا شصت روز؟! شش روز بسیار مناسبتر بود چرا اینهمه ایندست آندست میکنید؟ کسیکه ترامپ او را مرد موشکی مینامد کشورش حتی نفت هم ندارد اما با زیرکی ببینید چگونه ترامپ و مایک پامپئو و جان بلوف را به زانو در آورده؟!........................
Iran (Islamic Republic of)
سعید گراوند
۱۹:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته شب روز میگیم اتحاد اتحاد ولی یه سوال از ریس جمهور عزیزمون دارم و اون هم اینه .اقای ریس جمهور شما دو تا فروش رو تحریم کردید که به نظر میرسد غربی دو روز قبل از اینکه شما اونها رو تحریم کنید ما رو از فروش اب سنگین تحریم کرده بودند .میشه در مورد این خود تحریمیتون بیشتر توضیح بدبد .یعنی الان به اونها فشار میاریم .به نظر من این نوع برخورد اصلا شایسته نام جمهوری اسلامی ایران نیست .لطفا تصمیماتی سخت گیرانه تر اتخاذ فرمایید تا شاید تلنگری برای غرب باشد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوست عزیز نظرتان بسیار متین ولی کمی تحقیق کن که اگر آب سنگین در کنار غنی سازی اورانیوم با هم متفقاً به کار گرفته شوند در علوم صنعت هسته ای چه کارهائی که نمیشود انجام داد در حقیقت با زبان بی زبانی ایران پیام "هشدار بمب هسته ای" خود را صادر کرده........
آخرین اخبار