درخواست وزیر دفاع آمریکا برای برخورد با موج آزار جنسی در ارتش این کشور

پاتریک شاناهان برخورد قاطع تر را با موارد آزار و اذیت جنسی در ارتش آمریکا خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا برخورد قاطع تر را با موارد آزار و اذیت جنسی در ارتش این کشور خواستار شد.

این درخواست پس از آن مطرح شد که پنتاگون در گزارشی سالانه خود اعلام کرد موارد آزار و اذیت جنسی در سال 2018 در مقایسه با سال های قبل از آن افزایش یافته است.

آزار جنسی که توسط کارکنان وزارت دفاع -- هم مردان هم زنان -- گزارش شده است، پارسال در مقایسه با سال 2017، 13 درصد افزایش یافت و به هفت هزار و 263 مورد رسید.

این در حالی است که با توجه به این که برآورد می شود از هر سه قربانی در ارتش فقط یک نفر شکایت می کند، موارد واقعی آزار جنسی احتمالا حدود سه برابر رقم گزارش شده است.

شاناهان در بیانیه ای اعلام کرد: "مشخص است که آزار جنسی و تجاوز جنسی، چالش های همیشگی است".

وی افزود: "به صراحت بگویم عملکرد ما در حد استانداردها و انتظاراتی نیست که برای خودمان یا برای یکدیگر داریم. این غیرقابل قبول است".

این گزارش اعلام کرد براساس تحقیقی که هر دو سال یک بار انجام می شود، نه فقط تعداد بلکه همچنین گستردگی آزار جنسی نیز در سال 2018 افزایش یافت.

براساس این گزارش، حدود 6.2 درصد زنان در وزارت دفاع در سال 2018 آزار جنسی یا تماس جنسی ناخواسته را تجربه کردند.

این در حالی است که دو سال قبل از آن، این رقم 4.3 درصد بود. موارد آزار جنسی مردان نسبتا ثابت بود به طوری که 0.7 درصد سال 2018 با این مسئله رو به رو شدند که اندکی بیشتر از 0.6 درصد دو سال قبل از آن است. این مشکل در بین تفنگداران دریایی آمریکا شدیدتر است به طوری که حدود 10.7 درصد زنان مشغول به خدمت در این نیرو پارسال از آزار جنسی خود خبر دادند.

شاناهان گفت از پیشنهاد تعیین جرمی خاص برای موارد آزار جنسی براساس نظام قضایی خاص ارتش حمایت می کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار