تلاش دولت ترامپ برای گنجاندن نام اخوان المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی

سخنگوی کاخ‌سفید از تلاش دولت ترامپ برای قرار دادن نام اخوان المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی خبر داد.

تلاش دولت ترامپ برای گنجاندن نام اخوان المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­شبکه تلویزیونی المیادین، سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد دولت دونالد ترامپ برای گنجاندن نام اخوان المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند.

نیویورک تایمز نیز به نقل از چند مقام آگاه نوشت دولت ترامپ درصدد صدور فرمانی است که اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی خارجی معرفی می‌کند.

نیویورک تایمز نوشت این اقدام ترامپ باعث اعمال تحریم‌هایی علیه یک جنبش سیاسی بانفوذ با میلیون‌ها عضو در سراسر خاورمیانه می‌شود.

پس از سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به واشنگتن در نهم آوریل، کاخ سفید به مقامات دیپلماتیک و امنیت ملی آمریکا دستور داده است تا راهی را برای اعمال تحریم‌ها علیه این گروه بیابند.

چنین اقدامی از جانب دولت آمریکا، تحریم‌های اقتصادی گسترده و تحریم‌های مسافرتی را علیه شرکت‌ها و افرادی اعمال می‌کند که با این گروه تعامل دارند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از این ایده حمایت کرده‌اند، اما پنتاگون، وکلای دولت و مقامات دیپلماتیک مخالفت‌های سیاسی و حقوقی با این ایده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار