محاکمه زن آلمانی عضو داعش به اتهام قتل و جنایت جنگی

زن آلمانی عضو داعش به دلیل نقش داشتن در کشته شدن دختربچه ایزدی در عراق، محاکمه می‌شود.

محاکمه زن آلمانی عضو داعش به اتهام قتل و جنایت جنگیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک زن آلمانی متهم به عضویت در داعش از روز سه شنبه در مونیخ محاکمه می‌شود. این زن به قتل و جنایت جنگی متهم است.

طبق اتهامات مطرح شده متهم بیست و هفت ساله که جنیفر نام دارد، ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ آلمان را به مقصد عراق و برای پیوستن به داعش ترک کرد. وی با احتمال حبس ابد رو به روست. از ژوئن تا سپتامبر سال ۲۰۱۵ او در دو شهر تحت کنترل داعش در عراق گشت زنی می‌کرد و جلیقه‌های انفجاری را آماده می‌کرد.  

در همان زمان جنیفر و همسرش از میان گروه زندانیان اقلیت ایزدی یک دختربچه پنج ساله و مادرش را به عنوان برده خریداری کردند. یک روز که دختربچه بیمار بود تشک خود را خیس کرد. همسر متهم دختربچه را تنبیه کرد و او را در گرمای شدید خارج از خانه زنجیر کرد و بی رحمانه باعث شد او از گرما بمیرد.

دادستانی مونیخ در دادخواست خود اعلام کرد متهم اجازه داد همسرش چنین کاری کند و برای نجات دختربچه هیچ کاری انجام نداد. نورا، مادر این دختربچه که حالا به عنوان پناهجو در آلمان زندگی می‌کند به بازرسان اعلام کرد متهم خیلی دیر و زمانی مداخله کرد که دختربچه بر اثر تشنگی شدید جان خود را از دست داد.

جنیفر در ژانویه سال ۲۰۱۶ توسط دستگاه‌های امنیتی ترکیه در آنکارا و در حالی دستگیر شد که قصد داشت مدارک خود را به سفارت آلمان تحویل دهد. چند روز بعد نیز به آلمان مسترد شد. اما از ژوئن سال ۲۰۱۸ و در حالی که تلاش می‌کرد بار دیگر به داعش در سوریه بپیوندد به زندان افتاد.

بنابر اعلام روزنامه اشپیگل در این تلاش نافرجام برای پیوستن به داعش، جنیفر سرنوشت خود را در عراق برای راننده اش تعریف کرد. اما راننده در واقع یکی از کارکنان اف بی آی بود و در خودرو میکروفن کار گذاشته شده بود. دادستانی از همین اطلاعات ضبط شده برای متهم کردن این زن داعشی استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار