در تفلیس انجام شد؛

دیدار گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد گرجستان

رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با وزیر خارجه گرجستان دیدار کردند.

دیدار گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد گرجستانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان و دیگر اعضا این گروه در ادامه دیدار‌های خود در تفلیس با داوید زالکانیانی وزیر امور خارجه گرجستان دیدار کردند.

گروه دوستی پارلمانی ایران وگرجستان به ریاست علیرضا بیگی و همراهی چهار نفر از اعضای این گروه که به دعوت همتای گرجی خود به تفلیس سفر کرده است، با مقامات ارشد این کشور دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کردند.

در  این سفر، هیات پارلمانی کشورمان با ایراکلی کوباخیدزه رئیس پارلمان، داویت زالکالیانی وزیر امور خارجه، ایوانه ماچاواریانی وزیر دارایی، معاونین وزرای اقتصاد، دادگستری وکشاورزی، روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی و اقتصادی پارلمان و استاندار منطقه ایمرتی گرجستان ملاقات کردند.

در این دیدار‌ها طرفین درخصوص گسترش همکاری‌های پارلمانی و ارتقاء مناسبات ایران و گرجستان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی، کنسولی و همکاری‌های منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرف ایرانی با تاکید بر لزوم مراقبت از روابط خوب دو کشور و دو ملت به طرح برخی موضوعات مرتبط با مشکلات اتباع ایرانی در گرجستان اشاره و خواستار بررسی و حل سریعتر این مسائل از سوی مقامات گرجی شد.

طرف گرجی نیز با تاکید بر نقش و اهمیت گروه دوستی پارلمانی در توسعه روابط دو جانبه، گفت وگو و طرح مسائل فی مابین را در رفع برخی مشکلات و موانع موثر دانست و خواستار تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط پارلمانی ایران و گرجستان شد.

یعقوب شیویاری، سعید باستانی، علی کاظمی باباحیدری و محمدرضا ملک شاهی راد، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان را در این سفر همراهی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار