تلاش سناتور آمریکایی برای حل معضل آزار جنسی زنان نظامی در این کشور

«مارتا مکسلی» که در گذشته در ارتش آمریکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است خواستار برگزاری نشستی به منظور حل این معضل شد.

گفتگوی سناتور جمهوریخواه زن با فرماندهان نیروی هوایی آمریکا درباره مسائل مربوط به آزار جنسیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «مارتا مکسلی» سناتور آمریکایی از ایالت آریزونا، روز گذشته (چهارشنبه) خواستار برگزاری نشستی با فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا شد تا در آن، مسائل مربوط به آزار و اذیت جنسی زنان نظامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. هفته گذشته این سناتور زن اعلام کرد سال‌ها پیش و زمانی که در نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرد از سوی فرمانده‌اش مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است.

مکسلی که پیش از این، خلبان هواپیمای A-۱۰ و فرمانده اسکادران بود طی نامه‌ای به هدر ویلسن، وزیر نیروی هوایی آمریکا، خواستار برگزاری  نشستی با ویلسن، ژنرال دیوید گلدفین، رئیس نیروی هوایی و دیگر سران ارشد نیروی هوایی و کارشناسان سیاسی شد.

مکسلی در این نامه نوشت: «علی‌رغم تغییرات مثبت زیادی که در چند سال گذشته روی داده است، ما شاهد کاهش قابل توجهی در گزارش سوءاستفاده‌های جنسی نبوده‌ایم». در ادامه نامه آمده است: «با وجود آنکه روند مثبتی وجود دارد، آخرین گزارش‌های سالانه (مربوط به وزارت دفاع) در مورد سوءاستفاده‌های جنسی نشان می‌دهد بیش از ۵۲۷۷ زن نظامی در زمان خدمت مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند و این‌ها تنها زنان و مردانی هستند که شجاعانه تصمیم گرفتند این مسئله را گزارش کنند. این به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست».

مکسلی در جلسه هفته گذشته سنا توضیح داد که چگونه زمانیکه در نیروی هوایی این کشور خدمت می‌کرده از سوی فرمانده خود مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. او گفت: «مانند شما، من نیز یک نظامی قربانی سوءاستفاده جنسی هستم. اما برخلاف بسیاری از قربانیان شجاع من گزارش ندادم، نگفتم که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌ام. مانند بسیاری از زنان و مردان به نظام در آن زمان اعتماد نکردم. خودم را سرزنش کردم. شرمنده و گیج بودم و فکر می‌کردم قوی هستم، ولی کاملا ضعیف بودم».

او با اشاره به آمار بالای سوءاستفاده جنسی در آمریکا گفت: «مجرمان از مواضع قدرت خود نهایت استفاده را می‌کنند و من یک مورد بودم که شکار یکی از آن‌ها شدم. فرمانده‌ام به من تجاوز کرد». «مجرمان از مواضع قدرت خود نهایت استفاده را می‌کنند و من یک مورد بودم که شکار یکی از آن‌ها شدم. فرمانده‌ام به من تجاوز کرد».

پس از آنکه مکسلی تجربه خود را فاش کرد نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد فرماندهان از این موضوع «شرمنده» و «بسیار متاسف» هستند. ارتش در چند سال اخیر و پس از یک سری رسوایی‌ها، تلاش کرده است به مبارزه با سوءاستفاده‌های جنسی و آزار و اذیت بپردازد، گرچه علی رغم اقدامات متعدد، مبارزه با این مشکل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار