لایحه سناتورهای آمریکایی برای پایان جنگ در افغانستان

سناتورهای ارشد آمریکایی با ارائه لایحه ای خواستار پایان دادن به جنگ افغانستان شدند.

لایحه سناتورهای آمریکایی برای پایان جنگ در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سناتورهای ارشد آمریکایی با ارائه لایحه ای خواستار پایان دادن به جنگ افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تا سال آینده شدند.

رند پل و تام یودول، دو سناتور آمریکایی روز گذشته لایحه ای را برای کنگره ارائه کردند که هدف آن پایان دادن جنگ در افغانستان و اعلام پیروزی در جنگ 18 ساله آمریکا است.

رند پل، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در یک پیامی ویدئویی اعلام کرد: اهمیت دارد که بدانیم چه زمانی پیروزی خود را اعلام کنیم و چه زمانی از یک جنگ خارج شویم. معتقدم که زمان آن مدت هاست که گذشته است.

تام اودال، سناتور دموکرات آمریکایی نیز در بیانیه‌ همراه این لایحه گفت: به زودی نیروهای آمریکایی استقرار در افغانستان برای جنگیدن در جنگی که پیش از به دنیا آمدن آنها آغاز شده است را شروع می کنند. معتقدم القاعده که هدف اعلام شده این حمله در سال 2001 بود، اکنون بعد از دو دهه دیگر در افغانستان وجود ندارد و مدت‌هاست که از زمان مرگ اسامه بن لادن می‌گذرد.

در این لایحه ضرب‌الاجل یک ساله برای تکمیل خروج امریکا از افغانستان تعیین شده است و طرح‌ها برای تحویل مسئولیت‌ها به دولت کابل باید ظرف 45 روز آماده شود.

همچنین برای سربازان سابق این جنگ هفت میلیارد دالر پاداش در نظر گرفته شده است.

در لایحه سناتورهای آمریکایی همچنین پیروزی در افغانستان اعلام شده است و این ادعا با توجه به اعتراف جنرال های آمریکایی مبنی بر اینکه طالبان کنترل بیش از نیمی از مناطق افغانستان را در دست دارد، زیر سوال می‌رود.

همچنین نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، حدود سه چهارم از کهنه سربازان آمریکایی معتقدند که جنگ در افغانستان فاجعه ای برای آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار