چهلمین مراسم افتتاح سفارت فلسطین در تهران برگزار شد

مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز اهدای سفارت رژیم اشغالگر قدس در تهران به ملت فلسطین برگزار شد.

چهلمین مراسم افتتاح سفارت فلسطین در تهران برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم چهلمین سالروز اهدای سفارت رژیم اشغالگر قدس در تهران به ملت فلسطین ظهر امروز با حضور صلاح زواوی سفیر فلسطین، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، حسین شیخ الاسلام مشاور سابق وزیر امور خارجه و سفیر سابق ایران در سوریه، مهدی شکیبایی قائم مقام دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین و اصحاب رسانه برگزار شد.

صلاح زواوی سفیر فلسطین در ابتدای این مراسم گفت: امروز روز مباركی است. افتتاح سفارت فلسطین از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. امام خمینی دو پرچم اسلام و فلسطین را در دست گرفتند. غربی ها گفتند چون ایشان پرچم اسلام را در دست گرفته اند، باید با ایشان دشمنی شود. ایشان روز قدس را ایجاد کردند. یک پروژه صهیونیستی-آمریکایی برای از بین بردن وحدت اسلام تشکیل شده و تنها پروژه ای که توانسته در مقابل این پروژه استعماری بایستد، پروژه وحدت جهان اسلام توسط امام (ره) بود. از دید غربی‌ها، جرم بزرگ حضرت امام(ره) مبارزه با امپریالیسم بود. وقتی ایشان فرمودند امروز ایران و فردا فلسطین، آنها صدام را به جان ایران انداختند. اکنون مقام معظم رهبری فردی است که در برابر پروژه صهیونیستی-آمریکایی ایستاده است. رهبر انقلاب نماینده واقعی ملت فلسطین در تهران است.

وی ادامه داد: اگر ۱۰ کشور اثر گذار جهان اسلام دور یک میز بنشینند، مشکلات جهان اسلام برطرف خواهد شد. من مدتی پیش به یکی از مسئولان ایرانی گفتم شرایط ملت ایران را درک می کنم. اگر سفیر فلسطین را از ایران بیرون کنید و ‌با اسرائیل روابط برقرار کنید، آنها دیگر کاری با شما ندارند.

در ادامه این مراسم حسین شیخ الاسلام سفیر سابق ایران در سوریه اظهار کرد: فلسطین از زوایای مهمی از جمله مبارزه با ظلم برای ما دارای اهمیت است. بر اساس آیه های صریح قرآن ما باید از فلسطین مظلوم دفاع کنیم. مساله فلسطین همواره چراغ راهنمای ما بوده است. فلسطینی ها الهام بخش ما و انقلاب ما بودند. پیروزی انقلاب در واقع پیروزی راه حل فلسطینی ها است.

وی افزود: امام(ره) قبل از انقلاب فلسطین را به عنوان سمبل مبارزه انتخاب کردند. ساواک قم به سراغ امام رفت و گفتند در مورد سه چیز سخن نگویید؛ شاه اسراییل و آمریکا، اما هر چیز دیگری می خواهید بگویید. همه دنیا از اسرائیل پشتیبانی می کند؛ آمریکا هم از شاه حمایت می کرد، اما مردم ایران شاه را از ایران بیرون کردند. شاه به قول خودش ۲۵۰۰ سابقه شاهنشاهی را یدک می کشید، اما اسراییل هیچ ریشه ای ندارد. نظام پادشاهی را مردم ایران برچیدند، اما ریشه اسرائیل بی ریشه از منطقه کنده خواهد شد.

شیخ الاسلام تصریح کرد: این جمعیت عظیمی که در ایام اربعین به کربلا می روند، اگر به سمت فلسطین بروند، کار اسرائیل تمام خواهد شد. اگر تمام فلسطینی ها شعار بازگشت را در سراسر گیتی سر دهند، اسرائیلی باقی نخواهد ماند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی ضمن تبریک سالروز افتتاح سفارت فلسطین در تهران گفت: بنا داشتیم که دختر حضرت امام (ره) این روز را تبریک بگویند، اما این امر میسر نشد. امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی و سالروز افتتاح سفارت فلسطین آمده ایم که بگوییم امروز شاهد شکل گیری وعده های حضرت امام (ره) هستیم. اکثر پیش‌بینی‌های حضرت امام (ره) محقق شده است. ایشان فرمودند شاه می رود، نظام آپارتاید در آفریقا از بین می رود، کمونیسم را در زباله دان تاریخ خواهیم دید. تنها وعده ایشان که باقی مانده، وعده از بین رفتن رژیم صهیونیستی بود که در حال محقق شدن است. اگر مسلمانان وحدت داشته باشند مطمئن باشید این غده سرطانی از بین خواهد رفت. آن روز حضرت امام (ره) فرمودند روز قدس نه روز فلسطین، چون قدس متعلق به همه مسلمانان است. ان‌شاءالله آن روز خواهد آمد و فلسطین آزاد خواهد شد.

وی ادامه داد: ضرورت پیروزی ملت فلسطین، انگیزه الهی، شهادت طلبی و‌ همچنین وجود یک رهبر واحد است.

در پایان این مراسم ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران گفت: از سفارت کنونی برای شاه تصمیم گیری می شد. مساله سفارت فقط تعویض یک پرچم با پرچم دیگر نبود بلکه مساله یک تفکر مطرح است. این روز مبارک یکی از پیامدهای انقلاب بود. انقلاب اسلامی ایران سه بحث اسلام، فلسطین و جهاد را مطرح کرد. ایران به شعارهایش پایبند مانده و تاکنون در برابر طرح صهیونیسم و‌ حامیانش به موفق بوده است. به نظر من ایران در آخرین مراحل پیروزی قرار گرفته است. نظام جمهوری اسلامی ایران برای جهان اسلام برنامه دارد و ‌می تواند جهان را اداره کند.

وی تاکید کرد: تمام دنیا در برابر این انقلاب ایستاد، اما این انقلاب توانست موانع را با تکیه بر توان داخلی برطرف کند و پس از چهل سال سربلند است. آخرین توطئه بر علیه این نظام نمایشنامه ورشو ‌بود. من از همگان می خواهم که از انقلاب اسلامی حمایت کنند تا این انقلاب از توطئه ها عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار