رایگانی خبر داد

پلمپ یک مرکز جراحی در شمال پایتخت به دلیل گرانفروشی/ تشکیل ٨٢۵ پرونده تعزیراتی در زمینه گوشت

سخنگوی سازمان تعزیرات از پلمپ شدن یک مرکز جراحی در شمال پایتخت خبر داد.

پلمپ یک مرکز جراحی در شمال پایتخت به دلیل گرانفروشی/ تشکیل ٨٢۵ پرونده تعزیراتی در زمینه گوشتبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۱۶ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما از بازرسی و اجرای گشت‌های تعزیراتی، جلوگیری از بروز تخلف است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۴۴ مورد تذکر داشتیم، افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۱۵ مورد گشت تعزیرات داشتیم که نشانگر رشد ۹۰ درصدی بود.

رایگانی تصریح کرد: رشد ۷۳ درصدی تعداد واحد‌های بی تخلف و ثبت ۳۳ هزار و ۷۱ واحد صنفی بی تخلف نشان دهنده اثر گشت‌های تعزیرات است.

وی تأکید کرد: همچنین در حوزه واحد‌های متخلف نیز برخورد‌های قاطعی شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه امسال ۳۰ هزار و ۸۳۵ واحد صنفی دارای تخلف داشتیم، گفت: در سال گذشته این تعداد ۲۱ هزار و ۶۱۲ واحد بود که نشان دهنده رشد ۴۱ درصدی برخورد با واحد‌های متخلف است.

وی افزود: در سال جاری گشت‌های شعب تعزیرات در ایام تعطیل و روز‌های جمعه رشد ۶۳ درصدی را به همراه داشت. همچنین بر اساس ضرورت ۳۰ شعبه هم تأسیس شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در سال جاری ۵ هزار و ۸۰۲ پرونده در زمینه خودرو، ۵ هزار و ۶۰۴ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۱۹۸ پرونده مربوط به قاچاق خودرو تشکیل شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: متهمان ۵۱۳ پرونده، با ارائه مدارک حکم برائت گرفتند.

وی افزود: ۲۰۱ پرونده به دلیل عدم صلاحیت در رسیدگی به مراجع ذی صلاح ارسال شدند و ۹۱۳ پرونده هم قرارشان صادر شد و متخلفان ۷۶۶ پرونده به پرداخت ۲۹۳ میلیارد تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند و ما بقی پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

رایگان بیان کرد: یکی از خودروساز‌های داخلی طبق حکم شعبه تعزیرات به جمع آوری ۳۰ هزار خودرو در سراسر کشور محکوم شده است. طبق توافق با این‌خودروساز در هفته‌های آینده با حضور تیم مشترکی از کارشناسان خودرو و شعبه رسیدگی کننده و مسئولان، خط تولید این شرکت مورد بازدید قرار داده می‌شود تا اگر با نظرات اصلاحی این خط، تولید قابل اصلاح باشد، طبق نظرات اصلاحات در خط تولید این موضوع بررسی خواهد شد.

وی افزود: رصد خود را در حوزه بهداشت، درمان و دارو بیشتر خواهیم کرد و این رصد ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هموطنان به محض مشاهده گرانفروشی موضوع را سریعا به ما اطلاع رسانی کنند که در همین راستا یک مرکز جراحی در پایتخت پلمپ شد.

رایگانی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی مبنی گرانفروشی برخی از هایپر‌های فرش، گشت‌های تعزیرات از هفته‌های آینده کار بازدید و بازرسی از این مراکز بزرگ فروش فرش را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه درباره پرونده‌های شعب سازمان تعزیرات حکومتی در استان‌ها بیان کرد: در استان آذربایجان غربی درباره گرانفروشی مرغ ۳ پرونده تشکیل شده و همچنین ۲ پرونده بررسی و متخلفان در مجموع به پرداخت ۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۸۸۳ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند که فروشندگان در هر کیلو ۱۸ هزار و ۸۰۰ ریال گرانفروشی کردند.

وی افزود: در کل کشور ۸۳ پرونده تشکیل شده که به ۷۷ پرونده رسیدگی شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: یک کشتارگاه صنعتی مرغ ۱۶۱ هزار و ۶۰۰ گرم گرانفروشی کرده است و به پرداخت ۴ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال محکوم شده است.


بیشتر بخوانید: تذکر دادستانی به فروشگاه رفاه برای فروش گوشت تنظیم بازار با کد ملی


سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: ۲۴۰ هزار دلار آمریکا قاچاق توسط سپاه در شهرستان سردشت کشف شده است که علاوه بر ضبط ارز‌های مکشوفه، متهم به پرداخت مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: ۱۲۰ قالب شمش طلا به میزان ۳۵ کیلوگرم در گپرک رازی شهرستان خوی کشف شده است که علاوه بر ضبط طلا به نفع دولت، متهم به پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

رایگانی گفت: بر اساس مصوبات استان البرز، نظارت بر اماکن بهداشتی و درمانی انجام شد.

وی افزود: برای یک بیمارستان خصوصی به دلیل عدم ارائه خدمات به مردم پرونده تشکیل و ۲۲ میلیارد ریال جریمه شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۲۳ مرکز ترک اعتیاد در استان البرز پلمپ شدند که علاوه بر دریافت دارو‌های یارانه‌ای خارج از شبکه، از فروش دارو نیز خودداری می‌کردند و یا کارشناس نداشتند.

وی افزود: همچنین ۱۴ عطاری پلمپ شد و در پی آن ۵ نفر نیز بازداشت شدند و در زمینه فروش دارو‌های غیرمجاز نیز ۱۹ پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

رایگانی با اشاره به کشف ۱۴۲ رأس دام سبک قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در استان البرز گفت: همچنین ۸ هزار کارتن سیگار و ۸ هزار انواع تنباکو کشف شد.


بیشتر بخوانید: احتکار ۷ هزار کیلوگرمی گوشت تنظیم بازار در یکی از خیابان‌های تهران


وی با اشاره به پلمپ یک واحد غیرمجاز تولید خوراک دام در ساوجبلاغ تصریح کرد: ۳ پرونده عرضه خارج از شبکه گوشت منجمد به وزن ۳ تن و ۷۰۰ کیلوگرم تشکیل شد که در دو فقره از این پرونده‌ها متهمان به پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند و پرونده دیگر در استان همدان در حال بررسی است.

وی افزود: در استان همدان نیز ۳۷ رأس دام سنگین قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال کشف و پرونده برای آن تشکیل شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: یکی از پرونده‌های تعزیراتی در استان سیستان و بلوچستان مربوط به قاچاق ۲۲ هزار و ۷۴۰ لیتر نفت و گاز است که مأموران نیروی انتظامی توانستند این مقدار کالای قاچاق را در مسیر میرجاوه به زاهدان کشف و ضبط کنند و متخلفان پرونده به پرداخت یک میلیارد و ۶۹ میلیون تومان محکوم شدند.

رایگانی گفت: مأموران انتظامی هنگ مرزی سراوان نیز توانستند ۲۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم پلی اتیلن قاچاق را کشف و ضبط کنند و متهم این پرونده نیز به پرداخت یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: ۳۳۹ کیسه ۲۵ کیلویی شیر خشک قاچاق در یک روستای حاشیه ایرانشهر توسط ماموران اطلاعات سپاه کشف وضبط شد و متهمان پرونده به پرداخت ۲ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان محکوم شدند.

وی افزود: ۸ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۰۰ روپیه پاکستانی در بدو ورود به کشور در کنترل بار مسافران از دو تبعه پاکستانی کشف شد که متخلفان به پرداخت ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در استان خراسان شمالی در زمینه گرانفروشی ۲۰ هزار کیلو گوشت قرمز پرونده تشکیل شد و در حال بررسی است.

وی افزود: همچنین در استان چهارمحال و بختیاری برای عرضه خارج از شبکه ۲۱۶ تن برنج پرونده تشکیل و حکم به الزام به عرضه صادر شد و همچنین متهم پرونده به پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

رایگانی گفت: یک‌شرکت وارد کننده برنج به علت گرانفروشی و لحاظ کردن سود غیر متعارف در شعبه ۴ مشهد به پرداخت ۴۶ میلیارد ریال محکوم شد.

وی با اشاره به ضبط یک دستگاه خودرو فورد موستانگ در استان اصفهان و محکوم شدن متخلف به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، بیان کرد: در استان قم نیز یک محموله ۲۰۰ رأسی گوسفند و ۱۵ رأسی گوساله کشف و ضبط شد و متهمان پرونده به پرداخت ۳میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال محکوم شدند و در حال بررسی پرونده هستیم.

وی افزود: در استان یزد نیز ۳۳۳ دستگاه انواع دستگاه تهویه به ارزش ۳۲ میلیارد ریال کشف و ضبط شد که پرونده آن در حال بررسی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در استان مرکزی ۲ پرونده تشکیل شد که در یکی از پرونده‌ها متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال به دلیل تخلف در فروش سرویس خواب محکوم شده است.

رایگانی گفت: در پرونده دیگر نیز که مربوط به قاچاق سیگار بود، متهم پرونده به پرداخت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال محکوم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعزیرات ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار