مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی؛

نرخ بیکاری آذربایجان غربی ۱۴/۶ درصد است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران میانگین نرخ بیکاری آذربایجان غربی ۱۴/۶ درصد اعلام شده است.

نرخ بیکاری آذربایجان غربی ۱۴/۶ درصدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رضا نقی زاده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ به ترتیب در فصول بهار (۱۱ درصد) تابستان ( ۱۴/۹ درصد) پاییز ( ۱۴/۸ درصد) و زمستان ( ۱۳/۶) و در سال ۹۷ به ترتیب در فصول بهار  ۱۴/۹ درصد تابستان  ۱۴/۸ درصد و پاییز ۱۳/۶ درصد اعلام و به طور کلی میانگین نرخ بیکاری آذربایجان غربی ۱۴/۶ درصد اعلام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی  با اعلام اینکه حدود ۳۵ مرکز کاریابی داخل وخارج از کشور جهت ایجاد اشتغال جوانان و مهیا کردن شرایط سرمایه گذاری ایجاد شده است، افزود: انعقاد تفاهم نامه با ۸ دانشگاه استان جهت فراهم کردن شرایط کاری برای دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند تا بعد از فراغت در زمینه اشتغال دچار مشکل نشوند.

نقی زاده در ادامه افزود: برای اشتغال پایدار  در مناطق روستایی  ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دو هزار و ۶۳۲ طرح مصوب ابلاغ شده است که با اجرای آنها برای ۸ هزار و ۱۶۷ نفر زمینه اشتغال فراهم می شود.

نقی زاده تعداد تعاونی های اعتباری فعال در استان را  ۱۳۱ واحد اعلام کرد و افزود: در این تعاونی ها نزدیک به ۵۱ هزار نفر عضو هستند.

مدیر کل تعاون، کار و‌ رفاه اجتماعی استان با اشاره به فعالیت ۲۶ تعاونی مرزنشینان در استان اظهار کرد: به صورت فعال جمعیتی بالغ بر ۲۴۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد، افزود: از طرف مقام عالی استان اخیرا وجوه قابل توجهی از درآمدهای نفتی به آنها پرداخت شده است.

علی دهقان مدیر تعاون اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر در برخی از شهرستان های کم برخوردار استان از جمله سردشت و پیرانشهر تعدادی از تعاونی ها با نرخ کارمزد صفر درصد تسهیلات به اعضا پرداخت می کنند و این افتخار بزرگی در حوزه تعاون می باشد.

آهنگری مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی هم از معرفی ۱۱ کاریابی غیرمجاز به مراجع قضایی در سال گذشته خبر داد و گفت : با کلیه کاریابی های مجازی و غیرمجازی و بدون مجوز به شدت برخورد می شود.

انتهای پیام/م

نشست خبری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.