اسکی و چالشی به نام اقوام، دوستان و آشنایان!

فدراسیون اسکی سال هاست که با مشکلی به نام انتخاب های فامیلی روبروست و هنوز تبعات آن در روز های اخیر هم وجود دارد.

اسکی و چالشی به نام اقوام، دوستان و آشنایان! به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون اسکی از جمله رشته هایی است که نقش خانوادگی در آن پر رنگ است و این مشکل از دوران حضور عیسی ساوه شمشکی تا روسای بعدی کماکان به معضل بزرگ این رشته تبدیل شده است، گاهی ارتباطات نزدیک فامیلی عامل انتخاب می شود و زمانی اختلافات کوچک خانوادگی عامل اجحاف در حق ورزشکار دیگری می شود.

حسین ساوه شمشکی ملی پوش تیم ملی اسکی در گفتگو خبرنگار ما درباره خط خوردن نامش از تیم ملی اسکی بیان کرد: شرایط انتخاب نکردن من برای تیم ملی بر اساس فاکتور های فنی نبوده است و مسئله انتخاب نشدن من دلیلش همچنان نامعلوم است. شخصی که تصمیم گیرنده اصلی در همه موارد است همچنان هیچ اظهار نظری نکرده است و من خواهان دانستن نظر او هستم. من دو نامه برای رئیس فدراسیون اسکی ارسال کردم و جوابی به من داده نشد که بتواند توجیهی برای حذف نام من از تیم ملی باشد. کمیته پزشکی فدراسیون مصدومیت مرا تایید کرد و من تاییدیه کمیته پزشکی را هم در این زمینه گرفتم و به سرمربی تیم ملی تحویل دادم.

او در ادامه گفت: دقیقا درمدت زمان ۴ هفته ای که مصدوم بودم بازی های انتخابی تیم ملی برگزار شد. من در دو مسابقه مارپیچ کوچک شرکت کردم که یکبار اول و بار دیگر دوم شدم و در سایر مسابقات انتخابی به دلیل اینکه در دوران مصدومیتم بود نتوانستم شرکت کنم. همیشه رکورد های جهانی برای انتخاب ورزشکار به عنوان ملی پوش لحاظ می شد اما انگار این بار خیلی هم این موضوع اهمیتی نداشته است.

مسئولان اسکی اقوام خود را در تیم ملی نگه می دارند

او  افزود: من اگر کسی را در فدراسیون به عنوان حامی داشتم به راحتی در مورد حضورم در تیم ملی تصمیم منطقی و فنی گرفته می شد. حمایت از سوی فدراسیون به راحتی برای سایر ورزشکاران اتفاق میافتد. برای مثال مهدی سولقانی فرزند قربانعلی سولقانی که یکی از کارشناسان حرفه ای فدراسیون اسکی است مصدوم شد و دو سال پس از آن در اردوی تیم ملی حضور داشت، بدون آنکه در مسابقه ای شرکت کند. همچنین رئیس کمیته فنی که چنین تصمیمی برای من گرفته است، عروسش تا دو سال بدون انتخابی به تیم ملی دعوت می شد. به طور حتم در اسکی ایران مافیا وجود دارد و بین باریکنان تفاوت قائل می شوند. الان ۴۰ سال است که رده پایه یک نفر در فدراسیون اسکی وجود دارد، اگر خود نباشد یکی از نزدیکانش را جایگزین می کند.

نسبت خانوادگی من با دبیر فدراسیون سودی برایم نداشته است

ساوه شمشکی اظهار کرد: این تصمیمی که گرفته شد از نظر فنی مورد دارد و همیشه یک بند قانونی برای بازیکنان مصدوم در نظر گرفته می شود که برای خیلی از بازیکنان اجرا شد و این دومین باری است که برای من این قانون اجرا نمی شود. یکبار برای مسابقات ۲۰۱۳ که به خاطر مصدومیتم نباید مسابقه می دادم در رقابت ها شرکت کردم، چرا که می دانستم با شرکت نکردن، نامم از لیست تیم ملی حذف می شود ولی این بار واقعا نمی توانستم کفش اسکی پا کنم و در انتخابی تیم ملی شرکت کنم. مسئولان هیچ پاسخ منطقی به من نمی دهند. اگر ۳ سال پیش را بررسی کنیم می بینید که موارد مصدومیت برای سایرین لحاظ شده است و من استثنا محسوب می شوم.

او گفت: من در گذشته نقدهایی در رابطه با فدراسیون اسکی داشتم و شنیده ها این را نشان می دهد دلیل خط خوردن من از تیم ملی به خاطر همین انتقاد هایی است که در گذشته انجام داده ام. این واکنش نشان می دهد که فدراسیون اسکی نقد پذیر نیست و تمام ورزشکارانی که تمجید و تعریف می کنند سوگولی فدراسیون هستند. این نسبت فامیلی که بین من و دبیر فدراسیون وجود دارد تا به الان به من هیچ سودی نرسانده است. همیشه تلاش از من و استفاده اش برای او و خانواده اش بوده است. کلا در خانواده ساوه شمشکی چند نفر هستند که همیشه از تلاش های سایرین سو استفاده می کنند و بهره می برند. اسم و فامیل خیلی ها شبیه هم هست اما در مورد من هیچ وقت حمایتی صورت نگرفته است.


بیشتربخوانید:

برگزاری جشنوار روز جهانی برف در ۳ استان کشور

آغاز هفته دوم رقابت‌های لیگ اسکی آلپاین با برتری محمد کیادربندسری و عاطفه احمدی

کلهر: هرسال بحث قهرمانی و استعدادیابی را دنبال می‌کنیم


انتهای پیام/

اظهارات حسین ساوه شمشکی درباره خط خوردن نامش از تیم ملی اسکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار