فعالیت 9 هزار بافنده در شهرستان درمیان

10 ماه گذشته 36 هزار مترمربع فرش دستباف در این شهرستان تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند بیجاری مدیر صنعت، معدن و تجارت درمیان گفت:هم اکنون سه هزار و 500 دار قالی در شهرستان درمیان فعال است و 9 هزار بافنده در زمینه تولید فرش دستباف فعالیت دارند.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 40 هزار مترمربع فرش دستباف در این شهرستان تولید شود.

مدیر صنعت، معدن و تجارت درمیان گفت: بیش از 95 درصد فرش تولیدی شهرستان با نقشه ریزه ماهی بافته می شود و ارزش هر متر فرش تولیدی 400 هزار تومان است که در مجموع 20 درصد فرش دستباف خراسان جنوبی در این شهرستان تولید می شود.

بیجاری با اشاره به ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف قهستان افزود: فرش دستباف قهستان به لحاظ زیبایی، ظرافت و هماهنگ بودن با بازارهای هدف همواره در دنیا مشتریان خود را داشته و دستبافت های زیبای این منطقه زینت بخش موزه های مشهور دنیا است.

وی گفت: برای ارتقای کیفیت فرش تولیدی دوره های آموزشی به بافی برای بافندگان فرش و تابلو فرش برگزار خواهیم کرد.

مدیر صنعت، معدن و تجارت درمیان افزود: نمایندگی اتحادیه فرش دستباف شهرستان در محل اداره صنعت، معدن و تجارت فعال است و تمدید و صدور کارت های شناسایی اعضای اتحادیه فرش دستباف در این نمایندگی انجام می شود.

بیجاری از جذب سه میلیارد و 220 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: امسال در زمینه قالی بافی، دوخت لباس و تایپیست 37 مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

انتهای پیام/ک

36 هزار مترمربع فرش دستباف در درمیان تولید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.