پنتاگون با انتشار گزارشی خبر داد؛

تغییرات اقلیمی پایگاه‌های نظامی آمریکا را تهدید می‌کند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد تغییرات اقلیمی پایگاه‌های نظامی آمریکا را در جهان تهدید می‌کند.

تغییرات اقلیمی پایگاه‌های نظامی آمریکا را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار گزارشی اعلام کرد تغییرات اقلیمی پایگاه‌های نظامی آمریکا را در جهان تهدید می‌کند.

طبق گزارش پنتاگون که روز جمعه منتشر شد و خیلی زود به علت عدم شفافیت و صراحت کافی و عدم ارائه طرح‌ها و پروژه‌های چاره‌ساز انتقادات زیادی را نیز برانگیخت، اکثر پایگاه‌های نظامی بزرگ آمریکا در جهان با پیامدهای منفی تغییرات آب و هوایی روبه‌رو هستند.

طبق این مطالعه که به سفارش کنگره آمریکا و با هدف بهبود میزان آمادگی نیروهای آمریکایی در برابر تغییرات اقلیمی صورت گرفته است، دو سوم از مجموع هفتاد و نه پایگاه نظامی آمریکا که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند، در برابر طغیان جریان‌های آب در حال حاضر یا در آینده و بیش از نیمی از آنها نیز در برابر دوره های خشکسالی در زمان حال یا آینده آسیب پذیر هستند.

در گزارش بیست و دو صفحه‌ای پنتاگون آمده است برخی ساختارها یا تاسیسات نظامی دیگر آمریکا نیز با خطر آتش سوزی جنگل‌ها یا ذوب شدن لایه منجمد خاک (پرمافراست) روبه‌رو هستند. محققان آمریکایی در این مطالعه هشدار داده اند تا بیست سال دیگر ممکن است این خطرات تحقق پیدا کند با این همه پنتاگون هیچ بودجه مشخصی برای مقابله با این تهدیدها پیش بینی نکرده است.

جان کانگر، مدیر مرکز اقلیم و امنیت که شماری از کارشناسان محیط زیست و مسئولان نظامی پیشین‌ آمریکا را گرد هم آورده است، می گوید گزارش پنتاگون ابهامات و کاستی‌های زیادی دارد. کنگره، پنتاگون را مامور کرده بود ده زیرساخت نظامی آمریکا را که بیشتر از بقیه با خطر تغییرات آب و هوایی روبرو هستند شناسایی و معرفی کند. اما پنتاگون در این گزارش خود فهرستی از هفتاد و نه پایگاه و تاسیسات نظامی را به ترتیب حروف الفبا معرفی کرده و حتی مشخص نیست چرا پایگاه‌ها و تاسیسات سپاه تفنگداران دریایی آمریکا را از قلم انداخته است. علاوه بر این پنتاگون در گزارش خود از پایگاه هوایی تیندال و پایگاه کمپ لوژون که در سال‌های اخیر با پیامدهای شدید تغییرات ناگوار اقلیمی روبه‌رو بوده و میلیاردها دلار باید برای آنها هزینه شود، حرفی نزده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار