عفونت‌های قارچی ارمغان تلخ استفاده از لباس نامناسب/ اين افراد لباس‌های پشمى را فراموش كنند

یک متخصص پوست و مو گفت: برخی لباس ها به دلیل ویژگی‌های نامناسب و استفاده ناصحيح، افراد را دچار بیماری قارچی پوستی می‌کند.

امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره لباس مناسب و ویژگی‌های آن اظهار کرد: انتخاب لباس مناسب برای همه افراد در برای گروه‌های خاص اهمیت بالایی دارد؛‌مثلا کسانی که به اگزمای پوستی مبتلا هستند؛ در این افراد پوشیدن لباس‌های پشمی یا پلاستیکی و لباس‌هایی از این دست که پوست را تحریک می‌کنند باعث تشدید خارش و اگزما می‌شوند.

//

وی ادامه داد: معمولا نه فقط به افراد درگیر با مشکلات پوستی بلکه به همه توصیه می‌کنیم لباس‌های مناسبی از جنس‌های نخی و پارچه‌ای تهیه کنند تا پوست کم‌تر تحریک شود.

احسانی بیان کرد: برای ورزشکاران هم با توجه به آن که مقدار تعریق در آن‌ها بیشتر است بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنند که مقدار تعریق را در آن‌ها بیشتر نکند و خیلی جذب نباشد؛ توجه داشته باشید که اگر لباس‌‎های ورزشی از جنس‌هایی مثل پلاستیک  دوخته شده باشند، تعریق به خوبی صورت نمی‌گیرد و باعث عرق‌سوز شدن و تشدید ضایعات قارچی و عفونی در افراد می‌شود.


بیشتر بخوانید: نکاتی کلیدی درباره خرید کفش مناسب/ پا در کفش بزرگتر از سایزتان نکنید


این متخصص پوست و مو افزود: ممکن است فردی به واسطه استفاده از یک لباس  مثل یک شرت ورزشی به ضایعات قارچی در ناحیه کشاله ران یا نواحی تناسلی مبتلا شود؛ در مورد زیر بغل هم همین شرایط را داریم.

//

وی درباره استفاده از لباس‌های دست دوم و استفاده شده بیان کرد: استفاده از لباس‌های دست دوم هم مدت‌های زیادی در کشورمان رواج داشت و مورد استقبال مردم قرار می‌گرفت؛ خوشبختانه امروزه مردم آگاهی بیشتری در این موارد دارند و کم‌تر سراغ این دسته از لباس‌ها می‌روند.

احسانی تشریح کرد: استفاده از این لباس‌ها با توجه به این که تا مدت‌های زیادی عفونت‌های قارچی، عفونت‌های میکروبی و اگل‌ها را درون درز‌های خود نگه می‌دارند ممکن است به راحتی به فرد بعدی منتقل شود؛ توجه داشته باشید که بساری از این آلودگی‌ها حتی با ضد عفونی کردن‌ها هم از بین نمی‌روند پس استفاده از آن‌ها را به کلی فراموش کنید.

انتهای پیام/

لباس‌های مناسب برای ورزشکاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار