اطلاع رسانی بموقع و هدفمند زمینه ساز ارتقاء امنیت روانی است

رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس استان کرمان گفت: یکی از فرآیند‌های موثر برای ارتقائ امنیت روانی شهروندان اطلاع رسانی بموقع و هدفمند اخبار حوزه نظم و امنیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حجت امامعلی نژاد، رییس دایره اطلاع رسانی پلیس کرمان در دیدار با مسئولان واحد خبر صدا و سیمای کرمان گفت: مجموعه صدا و سیمای استان کرمان در زمینه پوشش و انعکاس اخبار پلیس عملکرد بسیار خوبی داشته است و سابق بر این یک برنامه گفتگوی کارشناس انتظامی به طور ویژه پخش می‌شد که در نظر داریم مجددا دنبال شود.

وی افزود: حوزه مشاوره و راهنمایی افراد جامعه با حوزه اطلاع رسانی از طریق رسانه به یکدیگر نزدیک هستند و در هردوی این فعالیت ها، آگاهسازی مردم با رویکرد پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها دنبال می‌شود.

سرهنگ امامعلی نژاد با اشاره به اینکه در خیلی از جرائم پلیس اولین نهاد ورود کننده به موضوعات است تصریح کرد: در حال حاضر پیرامون آسیب‌های اجتماعی و بویژه مسائل خاص فضای مجازی یک خلا‌هایی احساس می‌شود که لازم است بیشتر از قبل از طریق رسانه و با رویکرد آگاهسازی به آن‌ها بپردازیم.

وی با اشاره به پخش مستند"شوک"و استقبال خوبی که از این برنامه می‌شد افزود: در مجموعه معاونت اجتماعی نیز تولیدات نمایشی، کلیپ، تولیدات مستند و گزارشات خوبی پیرامون آسیب‌های شایع جامعه تولید شده که می‌توان از آن‌ها در پخش تلوزیونی نیز بهره گیری کرد.

سرهنگ امامعلی نژاد همچنین گفت: هم اکنون در مجموعه معاونت اجتماعی کارشناسان توانمندی در حوزه تصویربرداری، تدوین، انجام مصاحبه و تهیه گزارش خبری و همچنین یک واحد استودیو برخوردار هستیم که با افزایش تعامل دوسویه می‌توانیم به نحو مطلوب از آن‌ها بهره گیری کنیم.

در ادامه"نعمتی"مسئول واحد خبر صدا و سیما نیز گفت: قاعده کلی این است که ما از انعکاس اخبار حوزه نظم و امنیت و مسائلی که امنیت عمومی استانمان را به تصویر می‌کشد به طور همه جانبه استقبال می‌کنیم.

وی افزود: پلیس به سبب نوع وظایف و ماموریتهایش ارتباط بسیار نزدیکی با مردم دارد و ما انتظار داریم انعکاس اخبار حوزه ماموریتی پلیس صرفا تشریح کشفیات و دستگیری‌ها نباشد بلکه پلیس بیشتر در حوزه اجتماعی رسانه ورود کند.

نعمتی ادامه داد: در این زمینه پیشنهاد می‌شود برنامه‌های تولیدی، گفتگو‌های کارشناسی، جلسات و نشست‌های آموزشی و فعالیت‌های مردم محور پلیس نیز پررنگ‌تر ترسیم و به نمایش در آید که در این زمینه می‌توان برخی از مسائل را از زبان خود فرد آسیب دیده تشریح و منعکس کرد.

مسئول واحد خبر صدا و سیما با اشاره به اینکه تدوین برنامه‌های دهه فجر در دستورکار این مرکز است، یادآور شد: صدا و سیما خود را بازوی نظم و امنیت و یاور نهاد‌های دخیل در این فرآیند مهم می‌داند از اینرو در انعکاس اخبار بر اساس یک سری شاخص‌ها سعی می‌شود ارتقاء امنیت اجتماعی، وفاق ملی و اعتماد عمومی به خوبی به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/ی

ساخت برنامه هایی در حوزه کارشناسی نیروی انتظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.