بازآفرینی سکونت گاه های غیر رسمی در کرمان

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: ۲۷۰ محله در بافت ناکار آمد و سکونت گاه‌های غیررسمی بازآفرینی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه ستاد باز آفرینی شهری کرمان با حضور معاون عمرانی استاندار ومدیران استانی برگزار شد.

موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه آیین نامه اجرای بازآفرینی شهری در خرداد امسال ابلاغ شده وتسهیلات توسط وزیر راه و شهرسازی مشخص شده است افزود:استان کرمان اولین استانی است که آیین نامه را اجرا کرده است.

همچنین بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه  محلات ناکارامد، بافت‌های فرسوده شناسایی و ثبت شده است گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۶ درصد برای افراد واجد شرایط و ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۸ درصد برای دیگران در نظر گرفته و بزودی پرداخت آن شروع می‌شود.

وی افزود: زمانی طرح را شروع کردیم زوج‌ها برای شروع می‌بایست نفری ۳۰ میلیون تومان آورده سپرده گذاری کنند وبعد از یک سال نفری ۶۰ میلیون وام بگیرند.

بلوردی با اعلام اینکه خیلی از زوج‌ها ۳۰ میلیون تومان سپرده را نداشتن مصوب شد بدون سپرده ۵۰ میلیون تومان وام ۲ ساله برای کمک شروع کار اختصاص یابد اظهار کرد: از سال ۹۷ این آیین نامه اجرا شده ودر جریان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: طرح اقدام مشترک با مشارکت شهرداری‌ها وادارات با هدف بازآفرینی محلات با خدمات زیربنایی هم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

پرداخت وام به زوج های جوان بدون آورده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.