شریعتمداری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اختصاص 200 میلیون دلار برای واردات لاستیک کامیون‌داران در مهرماه

وزیر صنعت گفت:‌ برای واردات لاستیک‌های کامیون‌داران در مهر 200 میلیون دلار ارز تخصیص داده شد و از این به بعد هر ماه 80 میلیون دلار به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

200 میلیون دلار لاستیک سنگین در مهرماه وارد شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن در حاشیه نشست امروز فعالان بخش صنایع غذایی و کشاورزی با حضور در جمع خبرنگاران درباره مشکل کامیون‌داران گفت: درخواست کامیون ‌داران در واقع بسته ای از مشکلات در حوزه‌های گوناگون است که لاستیک یکی از موارد آن است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل تعهد کرده که ارز به موقع و منظمی را برای تامین لاستیک اختصاص دهد، لذا تقریبا در ماه مهر حدود 200 میلیون دلار و از این به بعد در ماه‌های آتی هر ماه حدود 80 میلیون دلار برای این کار اختصاص پیدا می‌کند. منابع ارزی لازم نیز تامین شده و واردات لاستیک‌های سنگین آغاز شده است.

شریعتمداری بیان کرد: بخشی از لاستیک‌ها اخیرا از گمرک ترخیص شده و در اختیار راهداری‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

وزیر صنعت و معدن همچنین درباره نشست امروز هم گفت: مجموعه‌ای از تولید کنندگان صنایع غذایی در نشست امروز برای بررسی مشکلات کشور که به دلیل محدودیت‌های ارزی ایجاد شده امروز گرد هم آمدیم.

وی بیان کرد: در این نشست راه حل‌های طراحی شده توسط دولت برای افزایش روند رو به رشد صادرات در صنایع غذایی مطرح شد، به رغم تمامی مشکلات این حوزه حدود 21.1 رشد داشته که نسبت به پنج ماهه سال گذشته رقم بیشتری است.

شریعتمداری گفت: همچنین در برخی انواع و اقسام محصولات کشاورزی و غذایی رشدهای غیرمتعارفی داریم که با همکاری و همراهی وزارت جهاد ناچار به جلوگیری از صادرات آن شدیم.

وزیر صنعت و معدن اظهار کرد: ما و وزارت جهاد کشاورزی مکلفیم به دلیل شرایط خاص امروز از خروج قند و شکر، روغن خام و تصفیه شده، دام زنده، گوشت، شیرخشک صنعتی و... برای آنکه به بازار داخلی لطمه‌ای وارد نشود، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
جناب وزیر چرا قیمت ها رو کاهش نمی دهید ؟
Austria
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
چرا وارد میکنن مگه تولید داخل نداریم ؟
آخرین اخبار