وزیر آموزش و پرورش:

توقف تحول در آموزش و پرورش بی‌معناست/ روش‌های یاددهی و یادگیری از دنیای امروز عقب است

بطحایی گفت: دانش‌آموزانی که فردا با آنها سروکار دارید دانش آموزان ۵۰،۶۰ سال پیش نیستند پس باید مهارت‌های جدید را بیاموزید.

توقف تحول در آموزش و پرورش بی‌معناست/ روش‌های یاددهی و یادگیری از دنیای امروز عقب استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم رسمی استقبال از نو دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور که صبح امروز در پردیس نسیبه برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی به دانشجومعلمان اظهار کرد: دانشگاه رجایی و فرهنگیان ۲ دانشگاه ماموریت‌گرای آموزش و پرورش هستند.

وی ادامه داد: مخاطب ما در آموزش و پرورش انسان است و مسیر تحول در آموزش و پرورش لایتناهی است و روزی نخواهد رسید که تحول متوقف شود در واقع چنین موضوعی در آموزش و پرورش بی معناست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید به طور مداوم به دنبال روش های جدید باشد؛ در دانشگاه های ویژه آموزش و پرورش مداوم منابع آموزشی دانشجومعلمان را به روز می‌کنیم تا از یافته‌های جدید بهره مند شوند در غیر این صورت این انتقاد وارد است که تربیت امروزی با منابع دیروز است.

بطحایی افزود: در واقع با این روش کالایی را تولید می‌کنیم که مورد نیاز نسل فردا نیست و صرفا دانش آموز این کالا را در بهترین حالت بایگانی می‌کنند چرا که برای آنها کارایی ندارد.

تعیین مختصات مدیریت در آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین

وی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: این سند مسیر حرکت در بخش های مختلف را نشان می دهد و مختصات مدیریت در آموزش و پرورش را تعیین کردیم.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به نودانشجومعلمان گفت: امروز وارد حوزه ای از دانش خواهید شد که سکان تعلیم و تربیت را به دست بگیرید بنابراین نیازمند به علوم جدید هستید، موفقیت معلم در گرو داشتن شایستگی های لازم است که برخی از آنها در گرو شایستگی دانشی است.

بطحایی ادامه داد: مهارت های معلمی ویژگی دیگری است که بخشی به هوش و ذکاوت و بخشی به ذوق و اشتیاق برای کار برمی‌گردد؛ دانش‌آموزانی که فردا با آنها سروکار دارید دانش آموزان ۵۰،۶۰ سال پیش نیستند پس باید مهارت های جدید را بیاموزید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توانایی یکی دیگر از ویژگی‌های توانمندی معلم است، افزود : معلم در سرکلاس باید ورزیده و شاداب باشد تا معلمی موفق در فرایند یاددهی و یادگیری باشد.

نیروی انسانی مهمترین مولفه آموزش و پرورش

بطحایی بیان کرد: آموزش و پرورش زمانی می‌تواند مسیر تحول را طی کند که معلم شایسته را در اختیار داشته باشد، نیروی انسانی مهم ترین مولفه آموزش و پرورش است و این وزراتخانه در تلاش است تا با بصیرت و علم به این موضوع جلو زود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در خیزش بلند مراکز تربیت معلم را از حیث کمی مورد توجه قرار دادیم و افزایش پذیرش را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه معلم باید دانش آموزش را بشناسد و استراتژی‌های جامعه را بداند، گفت: این شناخت در کنار فنون معلمی، مربی موفق را شکل می‌دهد.

بطحایی بیان کرد: نگاه یک معلم به دانش آموز تاثیر عمیقی در روح و روان دانش آموز دارد، بنابراین رفتار معلم و برخورد با دانش آموز کار بسیار پیچیده و دشواری است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امیدوارم افرادی که به عنوان دانشجومعلم پذیرفته می شوند، منشأ اثر در جامعه باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
36ساعت آموزش درهفته با این کنکور نهایی شدن دروس با این وضعیت کتابهای درسی برای دوازدهمی ها ،با این امکانات آزمایشگاه از کدام تحول حرف میزنیدنه خواب داریم نه آسایش دائم تپش قلب داریم
آخرین اخبار