رصد هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرز سوریه

دو هواپیمای جاسوسی آمریکایی که یکی در حال گشت زنی در اطراف پایگاه‌های هوایی و دریایی روسیه در سوریه بوده و هواپیمای دوم نیز در حریم هوایی اردن و اسرائیل در پرواز بود، رصد شد.

رصد هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرز سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک از رصد دو هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز پایگاه‌های روسی در سوریه خبر داد.

یکی از این دو هواپیما در حال گشت زنی در اطراف پایگاه‌های هوایی و دریایی روسیه در سوریه بود. هواپیمای دوم نیز در حریم هوایی اردن و اسرائیل در پرواز بود.

یک هواپیمای گشت دریایی و مقابله با ضد زیردریایی روز دوشنبه یک پرواز شناسایی نزدیک مرز سوریه و پایگاه هوایی و پایگاه دریایی روسی طرطوس انجام داد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این هواپیمای جاسوسی از پایگاه زیگونلا در سیسیل به پرواز در آمد و مدت زیادی در آسمان سوریه دیده شد. از سوی دیگر یک هواپیمای شناسایی آواکس نیروی هوایی آمریکا نیز دوشنبه یک پرواز شناسایی در حریم هوایی اردن و اسرائیل انجام داد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد این کشور تا ۱۵ روز آینده سامانه‌های ضد هوایی اس ۳۰۰ را به ارتش سوریه تحویل خواهد داد تا توانایی ارتش سوریه را در نبرد‌ها ارتقا دهد.

به گفته این مقام روسی موشک‌های این سامانه قادر است اهداف هوایی را تا مسافت ۲۵۰ کیلومتری رهگیری و هدف قرار دهند. این سامانه می‌تواند همزمان به چند هدف هوایی شلیک کند.

اعلام این خبر در پی سقوط یک دستگاه هواپیمای ایلیوشین ۲۰ روسیه در ۱۷ سپتامبر گذشته صورت می‌پذیرد. دفاع ضد هوایی سوریه به اشتباه این هواپیما را که در حال رفتن به سوی پایگاه هوایی بود، مورد اصابت قرار داد.

سقوط هواپیما با یک حمله هوایی اسرائیل به سوریه همزمان شد. روسیه خلبان‌های اسرائیلی را متهم کرد که از ایلیوشین ۲۰ روسیه به عنوان پوشش برای فرار از موشک‌های سوری استفاده کرده اند. اسرائیل این موضوع را رد کرده است.

به گفته اسرائیلی‌ها در زمان اصابت موشک سوریه به هواپیمای روسی، جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی خودشان بازگشته و موشک‌های سوریه بی هدف شلیک شده بودند.

انتهای پیام/

دو هواپیمای جاسوسی آمریکا در سوریه شناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار