استاندارخراسان رضوی:

افزایش صادرات سوخت به افغانستان موجب کاهش قاچاق آن می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی باید صادرات سوخت و فرآورده‌های نفتی به افغانستان را افزایش داد، زیرا افزایش صادرات سوخت به افغانستان موجب کاهش قاچاق آن می‌شود .

افزایش صادرات سوخت به افغانستان موجب کاهش قاچاق آن می‌شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نشست مدیران و فعالان اقتصادی خراسان رضوی با والی هرات افغانستان و هیات همراه در مشهد گفت: خط آهن خواف - هرات و توسعه مسیر ریلی به افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند مسیر جدید به شرق، کشور‌های آسیای میانه و چین باشد.

رشیدیان افزود: ریل گذاری راه آهن خواف - هرات به طول ۱۲۴ کیلومتر و سفت کاری ایستگاه نیز انجام شده، اما برای تکمیل ایستگاه باید مجوز ورود مصالح ساختمانی به افغانستان از سوی این کشور صادر شود که مکاتبات در این زمینه صورت گرفته است.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی باید صادرات سوخت و فرآورده‌های نفتی به افغانستان را افزایش داد، زیرا افزایش صادرات سوخت به افغانستان موجب کاهش قاچاق آن می‌شود .
 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ۲ هزار و ۴۳۵ مهاجر افغانستانی در ۱۴۹ دوره فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را در این استان فرا گرفته اند و آمادگی گسترش و برگزاری این دوره‌ها در داخل افغانستان را داریم.

وی گفت: برای سرمایه گذاری تجار و سرمایه گذاران افغانستان در این استان نیز ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و برخی موانع نظیر محدودیت ورود ارز نیز رفع شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: گسترش همکاری‌های امنیتی بین ۲ کشور با توجه به شرایط ناامنی منطقه ضرورت دارد که امیدواریم این همکاری‌ها ادامه یابد،   همچنین با خروج داوطلبانه مهاجران نیز موافقیم و کمک‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

گفتنی است: اعضای هیات اقتصادی هرات طی سفر ۲ روزه به خراسان رضوی علاوه بر نشست با استاندار این استان و بازدید از مرز دوغارون، نشستی نیز با فعالان اقتصادی و بازدید از شهرک صنعتی توس در مشهد دارند.

انتهای پیام // ف. م
 

استاندارخراسان رضوی بر افزایش صادرات سوخت به افغانستان تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار