راهکارهای دست یابی به انگیزه چیست؟

یکی از مهم ترین ملاک های موفقیت داشتن انگیزه و به چالش کشاندن خود در مسیر دست یابی به اهداف خود است. در این گزارش چند مورد از راهکارهای دست یابی به انگیزه را فرا گیرید.

انگیزه چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عده ای بر این باور که در زندگی شان مشکل هست زیاد امیدوارانه و با انگیزه به شرایط نگاه نمی کنند و چنین اعتقادی قطعا اشتباه است. اما برخی دیگر نیز دلشان می خواهد در شرایط سخت هم به زندگی امیدوارانه نگاه کنند و با انگیزه کارهای خودشان را پیش ببرند. ولی چیزی که در این بین بسیار حائز اهمیت است درک مفهوم انگیزه و نحوه ایجاد انگیزش در زندگی است. شاید عده ای فقط بدانند که زندگی شان نیاز به انگیزه دارد ولی راه های دست یابی به آن را ندانند. ما در این مقاله از باشگاه خبرنگاران جوان سعی کرده ایم شما را با انگیزه چیست و راه های رسیدن به آن آشنا کنیم، با ما همراه شوید.

تعریف انگیزه و مفهوم آن

عدم موفقیت یک فرد در زندگی نداشتن استعداد یا مهارت نیست. بلکه مهم ترین چیزی که یک انسان در زندگی به آن نیاز دارد، داشتن انگیزه است.  اگر شما فاقد انگیزه باشید پس از مدتی خسته شده و با بهانه های مختلف کارتان را رها خواهید کرد. امیدواری در شرایط دشوار بزرگ ترین هنر هر انسانی  است. 

اما برای ایجاد انگیزه در خودمان چیکار کنیم؟

راه های مختلفی برای ایجاد انگیزش در زندگی وجود دارد و ما باید بر اساس خواسته و شرایط خود آن ها را در روال روزانه خود به مرحله اجرا درآوریم . ما در ادامه به چند مورد مهم در دست یابی به انگیزه جهت داشتن یک زندگی شاد و موفق اشاره کرده ایم.

  1. علاقه مند و مشتاق به انجام کارهای خود

برای کسب موفقیت در کاری لازم است پیش از هر چیزی به آن علاقه داشته باشید، چرا که اشتیاق شما در انجام کار بایست خواهد شد به شکلی شاد تر و بهتر آن کار را انجام دهید.  با علاقه مند بودن به حرفه خود با انگیزه تر عمل خواهید کرد و برای تکمیل کار و وظیفه تان هر کاری که از دستتان بر بیاید، خواهید کرد. پس در انتخاب کارهای خود علاقه تان را در صدر قرار دهید تا انگیزه انجام دادنش را داشته باشید.

نشانه های بی انگیزگی در یک فرد برای انجام کار

  1. احساس افسردگی و بی میل به هنگام صبح
  2. اخمو و خسته بودن در طول روز
  3. احساس نفرت داشتن از کار خود
  4. صرف انرژی خود برای تحمل رئیس کار خود
  5. تکرار جملاتی مثل اینم زندگیه من دارم آخه!!!

حتما بخوانید: 5 عادت فوق العاده مخرب که انگیزه شما را سرکوب می کنند.


انگیزه چیست؟


حتما بخوانید: ورزش هایی که سبب افزایش انگیزه شما برای انجام کارهایتان می شود.


علائم با انگیزه بودن در زندگی

  1. با خوشحالی از خواب بیدار شدن به هنگام صبح
  2. لذت بردن از انجام کارهای دلخواه و مورد علاقه تان
  3. داشتن هدف از انجام کارهای خود در طول روز
  4. وقت گذاشتن برای کارها و سرگرمی های مورد علاقه

برای این که زندگی با انگیزه و شادی داشته باشید، رویاهایتان را دنبال کنید . همین که بخواهید به هدفتان دست یابید انگیزه ای وصف ناشدنی در شما به وجود خواهد آمد. مشخص کردن اهداف مهم ترین راه برای امیدوار شدن در زندگی تان است.

  1. درست کردن یک دفترچه موفقیت برای خود

برای با انگیزه شدن بهتر است کارهای انگیزشی هم انجام بدهید. برای این کار یک دفترچه کوچک موفقیت برای خود مشخص کنید و تمامی موفقیت های کوچک خود را در آن یادداشت کنید. یاد آوری این کارهای کوچک برای  شما لذت بخش خواهد بود. با نوشتن شادی های هر چند کوچک در این دفترچه و خواندن آن بعد از مدت ها شما انگیزه فراوانی برای انجام کارهایتان خواهید داشت. بی شک این دفترچه برای شما منبع انگیزه تلقی خواهد شد.


حتما بخوانید: با این راهکار های فوق العاده انگیزه تان را دوبرابر کنید.


انگیزه چیست؟


 حتما بخوانید: رازهای طلایی موفقیت


3. برای داشتن انگیزه یک الگوی موفق داشته باشید.

هر آرزو و رویایی که در سرتان دارید حتما فرد موفقی پیش از شما به آن دست یافته است. پس برای انگیزه گرفتن آن فرد موفق را الگو و سر لوحه خود قرار دهید.  از کتاب ها ،فیلم ها، وب سایت ها و اینترنت راه های موفقیت را دنبال کرده و از شکست ها درس بگیرید.  در راه موفقیت توکلتان به خدا باشد و کلام و عمل خود را هم راستای یکدیگر قرار دهید. از چیزهایی که دارید شکرگزاری کنید و چیزهایی را که می خواهید از خداوند طلب کنید.

فردی از آینده خود خبر ندارد و نمی داند تا کی زندگی خواهد کرد، پس حیف است که زندگی مان را صرف انجام کارهایی کنیم که لذتی از آن ها نمی بریم  با عملی کردن موارد گفته شده انگیزه و امید را به زندگی و لحظات خودتان هدیه بدهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بصیر طاهری
۰۱:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۸
برنامه ریزی موفقیت
آخرین اخبار