مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد؛

شرکت در جشنواره رضوی استان قم تا ۱۰ مرداد تمدید شد

جباری گفت:با توجه به استقبال عموم،فرصت طلایی دیگری به علاقمندان به شرکت در این مسابقه داده شد تا در کاروان کتابخوانان رضوی نامشان ثبت شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام امیرعطاالله جباری،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم،گفت:تعداد کتابخانه نهادی در استان 23 باب است که در مناطق مختلف و روستاها و بخش‌ها وجود دارد و 17 کتابخانه مشارکتی نیز با ما همکاری می‌کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: بیشرین آمار امانت کتاب در مرحله نخست در رده ادبیات شعر و رمان بوده و دومین رده مربوط به علوم دینی و مذهبی می‌باشد، در مرحله سوم نیز کتاب‌هایی با موضوع فلسفه و روانشناسی مورد توجه مخاطبان بوده است و مباحث مربوط به جامعه شناسی و علوم اجتماعی چهارمین رده را در بین مراجعه کنندگان به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی از اول فروردین 97 تاآخر تیر 97 به میزان 21507 است و تعداد امانت کتاب‌ها در چهارماهه اول سال به 136083 می رسدکه تعداد جلدها و نسخه‌های کتاب هم 593576 است.

جباری سپس به بخش بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اشاره کرد و اضافه کرد: تعداد اعضا روشندل بخش نابینایان 421 نفر می‌باشد و تعداد کتاب‌های بریل به 4250 و گویا نیز به 5000 عنوان می‌رسد.

جباری عنوان کرد: در دیگر کتابخانه‌های عمومی استان قم بخش کودک و نوجوان نیز با فعالیت‌هایی جذاب و ویژه برنامه‌هایی شاد با هدف جلب نظر کودکان به کتابخانه و انس نوجوانان به کتاب نشست‌های متنوع و شادی را در قالب معرفی کتاب با کمک کتابداران حرفه ای و متخصص در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌کند که با استقبال خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها همراه بوده است.

وی ابراز کرد: از فعالیت‌های این بخش می‌توان به شرکت روشندلان در بخش پویش مجازی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و برگزاری نشست‌های کتاب خوان و معرفی کتاب‌های خوب برای همه گروه‌های سنی همراه با نقد کتاب اشاره کرد که مورد توجه رسانه‌ها و نویسندگان و .... قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: قفسه‌های مخصوص نمایش کتاب که شامل تازه‌های نشر، کتابخوان، نورسیده‌ها و در حال حاضر منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی استان قم موجود است.

وی ادامه داد: نشست‌های کتاب خوان و نقد کتاب و آیین رونمایی از کتاب‌ها همراه با حضور نویسنده و ویژه برنامه‌های مناسبتی از دیگر برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادره کل در طول سال است.

وی گفت: در گروه سنی بزرگسالان نیز با تشکیل نشست‌هایی معنوی با موضوع قرآن و مهدویت و عترت پیامبر به روزترین ترین و مستندترین کتاب‌های دینی با حضور فعال جوانان معرفی و بررسی می‌شود، علاوه بر اینکه در کنار این کتاب‌ها نیز کتاب‌های دیگری همچون رمان و شعر و تاریخ با حضور کارشناسان نقد می‌شود.

جباری سپس به تمدید جشنواره رضوی تا روز چهارشنبه 10 مرداد اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال عموم، فرصت طلایی دیگری به علاقمندان به شرکت در این مسابقه داده شد تا در کاروان کتابخوانان رضوی نامشان ثبت شود.

وی عنوان کرد: در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی 7 عنوان کتاب در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شده‌اند و همه سلیقه‌ها در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: این مسابقه به دو شیوه آنلاین و مکتوب و به صورت خانوادگی نیز برگزار می‌شود و پیشنهاد و تاکید ما شرکت در بخش الکترونیکی جشنواره با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی razavi.iranpl.ir است.

جباری ابراز امیدواری کرد تا روز چهارشنبه 10 مرداد که مهلت این مسابقه تمدید شده است شاهد مشارکت حداکثری شهروندان عزیزقم که محب اهل بیت (ع) هستند باشیم.

انتهای پیام/ح

زمان شرکت در جشنواره رضوی استان قم تمدید شد

برچسب ها: جشنواره رضوی ، تمدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.