قم؛

بیش از ۴هزار قمی در جشنواره رضوی شرکت کردند

آمار شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته۴ برابر افزایش داشته است که رشد ۴۰۰ درصدی داشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام امیر عطااله جباری با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت فعال دستگاه های اجرایی در قم برگزار شد و برندگان آن نیز اعلام شدند.

وی با اشاره به همکاری خوب صدا و سیما مرکز قم در برگزاری این جشنواره افزود: این مرکز با معرفی کتاب های جشنواره رضوی در رادیو به ویژه کتب کودک و نوجوان سبب مشارکت حداکثری کودکان در جشنواره شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم به فعالیت سیمای نور قم اشاره کرد و گفت: طی نشستی رسانه ای و مصاحبه و گزارش از مدیران ارشد این اداره کل در خصوص زمان و نحوه برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اطلاع رسانی و پوشش خبری انجام شد.

جباری سپس به تعامل خوب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در برگزاری معرفی و بررسی کتاب "بانوی ملکوت" با حضور نویسنده کتاب پرداخت و گفت: همچنین با رایزنی های انجام شده با مسئولین آستان مقدس حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)با بهره مندی از ظرفیت های موجود به ویژه در بخش های کودک ونوجوان و با استفاده از اساتید مجرب به قصه گویی و جمع خوانی از کتاب 10قصه از امام رضا(ع) و ماه غریب من به همراه مسابقه نقاشی پرداختند.

جباری در ادامه بیان کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم نیز ضمن همکاری با این اداره کل در خصوص تبلیغات آنلاین و شرکت خانوادگی در این جشنواره با ارائه مجوز امکان حضور کتابداران در مهدکودک آدینه مصلی قدس برای قصه گویی و نقاشی از کتاب 10قصه از امام رضا(ع) را فراهم آورد.

وی سپس به فروش کتاب ها با تخفیف ویژه در مصلی قدس استان قم اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با استقبال عموم شرکت کنندگان در نماز عبادی سیاسی جمعه همراه بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با تشکر و قدردانی از اداره کل زندانهای استان قم در ترویج این مسابقه و ترغیب کارکنان به صورت مشارکت خانوادگی در این امر مهم اظهار داشت: با تلاش های همکاران این اداره کل و همچنین پیگیری مدیرکل زندانهای استان و با هدف انتقال هنجارها و ارزشها و ایجاد امید و انگیزه در بین زندانیان, کتابها و برگه های مسابقه نیز در برخی از بندها توزیع شد.

جباری همچنین از همکاری نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه و مدرسه دخترانه مهندس عسگری در خصوص اطلاع رسانی این جشنواره و فروش و توزیع کتابها در بین دانشجویان این دانشگاه قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 4هزار نفر از استان قم درجشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند،گفت: آمار شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته4 برابر افزایش داشته یعنی ما رشد 400 درصدی داشتیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ابراز امیدواری کرد با برگزاری فعالیت ها و اقدامات کلان فرهنگی مذهبی در سطح ملی نسبت به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)و گسترش گفتمان مطالعه تاثیرگذار باشیم.

جباری با بیان اینکه فردا طی برگزاری آیین اختتامیه برگزیدگان جشنواره رضوی تقدیر می شود، بیان کرد: همچنین قرار است از دستگاه برتر استان که در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند و همینطور رسانه برتر و کتابداران و کارکنانی که مشارکت ویژه داشتند تجلیل شود.

انتهای پیام/ت

 

بیش از ۴هزار قمی در جشنواره رضوی شرکت کردند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار