آتش به جان هورالعظیم افتاد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان از ادامه آتش سوزی در تالاب هورالعظیم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده،  مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: حدودا 3 روز قبل بخشی از این آتش سوزی در تالاب هورالعظیم رخ داد ولی خوشبختانه به دلیل وجود آب در عرض 4 ساعت خاموش شد که وسعت این آتش سوزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار بود.

وی با اشاره به نمایش آتش سوزی در تصاویر ماهواره ای افزود: آتش سوزی هورالعظیم را روزانه با تصاویر ماهواره ای دنبال می کنیم که خیلی به هنگام هستند؛ یعنی تصاویر را با 3 تا 4 ساعت اختلاف زمانی دریافت می کنیم.

لاهیجان زاده بیان داشت: تا روز گذشته که تصاویر بررسی شده آتش سوزی همچنان ادامه و دود زیادی هم در منطقه ایجاد کرده بود و چون وزش باد به سمت عراق بود، شهرهای جنوبی عراق را دربر گرفته و در تصاویر ماهواره ای نیز این دود به وضوح مشخص شد.

وی عنوان کرد: جهت وزش باد به سمت دریاچه ای در تالاب به نام «ام النعاج» بوده که مقداری آبدار هست و در صورت حرکت آتش سوزی به آن سمت قطعا شاهد خاموشی خواهیم بود و با حرکت آتش به سمت دریاچه فوق نیزارهای روی آب سوخته و بعد از رسیدن به آب آتش سوزی خاموش می شود.

لاهیجان زاده یادآور شد: جهت وزش باد برای اتمام آتش سوزی تعیین کننده است؛ اگر این وزش به سمت شمال باشد، آتش خاموش و در صورت اینکه سمت جنوب باشد چون جنوب تالاب سمت عراق خشک هست، آتش توسعه پیدا می کند که بر اساس تصاویر ماهواره ای بین 8 تا ۹ هزار هکتار از هورالعظیم در حوزه عراق در این آتش سوزی دست خوش حریق شده اند.

انتهای پیام/م

آتش سوزی در هورالعظیم

برچسب ها: محیط زیست ، آتس سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.