آب‌رسانی به ۸۰ روستای بیرجند با تانکر

فرماندار بیرجند با اشاره به‌ضرورت اصلاح الگوی مصرف در حوزه آب گفت: ۸۰ روستای بیرجند با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ ناصری فرماندار بیرجند  در گردهمایی دهیاران بخش مرکزی خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر اقتصاد روستا مورد غفلت قرار گیرد اهدافی که از ایجاد زیرساخت‌ها مدنظر داریم محقق نمی‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با دهگردشی هایی که همراه نماینده مردم بیرجند در مجلس داریم مشکلات روستاها را بررسی کرده و برای رفع آن چاره‌جویی کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه ۸۰ روستا در شهرستان بیرجند با تانکر آب‌رسانی می‌شود، ادامه داد: بی‌شک مشکلات مرتبط با تأمین آب شرب روستایی و آب موردنیاز روستائیان برای کشاورزی بر عملکرد دهیاری‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی اظهار کرد: البته روستاهایی که متصل به شبکه آب‌رسانی هستند نیز با مشکل قطعی مکرر آب روبه‌رو  می شوند که این مسئله نیز باید پیگیری شود.

فرماندار بیرجند گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور با توجه به شرایط اقتصادی ویژه کشور کارها باید فراتر از روال معمول و با یک‌همت جهادی پیگیری شود به‌گونه‌ای که این عزم و اراده برای مردم ملموس باشد.

ناصری ادامه داد: از جنبه دیگر برای رسیدن به اهدافمان در موقعیت اقتصادی فعلی باید از ایده‌های نخبگان و مشاوران برجسته بیشتر استفاده کرده و در هزینه‌های خود مراعات صرفه و صلاح اقتصادی را داشته باشیم.

وی افزود: مردم از دستگاه‌های دولتی و اجرایی انتظارت به حقی دارند که باید نهایت تلاش را برای برآورده شدن آن کرد ولی این انتظارات و درخواست‌ها باید متناسب با امکانات و مقدورات آن دستگاه دولتی  خدمت رسان باشد.

فرماندار بیرجند گفت: همچنین در روستاها باید مدیریت مصرف آب و عدم استفاده از آب شرب در بخش کشاورزی و ساختمان‌سازی مدنظر قرار گیرد چراکه پذیرفته نیست یک انشعاب خانگی دو برابر یک انشعاب صنعتی مصرف داشته باشد.

ناصری ادامه داد: در راستای کنترل ساختمان‌سازی‌های غیرمجاز در حاشیه شهر بیرجند و روستاها می‌توان استفاده از مشاور حقوقی و وکیل را  از طریق شرکت تعاونی‌های دهیاری‌ها پیگیری کرد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های دولت و مجلس مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال‌زای روستایی برداشت شد و سهمی از این مبلغ به استان اختصاص‌یافته است و این اعتبارات بر اساس طرح‌های جذاب و سودآور به مناطق مختلف تعلق می‌گیرد.

فرماندار بیرجند یادآور شد: در شهرستان بیرجند تا ششم تیرماه ۱۲۳ طرح اشتغال‌زایی در کمیته‌های مربوط تأییدشده است که از این تعداد ۸۲ طرح کشاورزی، ۲۱ طرح در حوزه صنعت و معدن و ۲۰ طرح نیز خدماتی است.

انتهای پیام / ط آ

۸۰ روستای بیرجند با تانکر آب‌رسانی می‌شود

برچسب ها: فرمانداری ، دهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.