پرداخت زکات عامل توسعه اقتصادی در جامعه

باید با گسترش فرهنگ زکات، زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر را در جامعه فراهم آوریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که ریاست شورای زکات استان را نیز بر عهده دارد، در جمع اعضای شورای زکات گفت: فرهنگ پرداخت زکات باید در جامعه به درستی گسترش پیدا کند تا جامعه هر چه بیشتر بالنده‌تر شود.

وی بر جمع آوری درست زکات توسط افراد امانت دار و توزیع درست آن بین افراد نیازمند تاکید کرد و افزود: سازمان‌ها و نهاد‌های جمع آوری زکات باید هر چه بیشتر از همیشه هماهنگ‌تر باشند و بعد از جمع آوری زکات لیست توزیع آن را در اختیار کمیته امداد قرار بدهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر نقش تمامی ائمه جمعه‌ها درباره اهیمت پرداخت زکات در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: نماز جعمه بهترین مکان برای تبیین کارکرد‌ها و پرداخت زکات است و ائمه جمعه باید از این جایگاه به خوبی برای تعالی جامعه استفاده کند تا مشکلات جامعه رفع شود.

آیت الله فلاحتی به کوچک سازی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد برای افراد نیازمند بنگاه‌های تولیدی ایجاد کند تا افراد نیازمند نیز صاحب شغل و درآمد زایی شوند.

در ادامه این نشست محمدی مدیر کل کمیته امداد به جمع آوری ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: از این مبلغ جمع آوری شده ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت فطریه و ۵ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان به صورت مستحبی توسط مردم پرداخت شده است که تمامی این زکات صرف تهیه جهیزیه، درمان، آزادی زندانیان، مرمت سازی منازل و توزیع سبد کالا بین افراد نیازمند استان هزینه شده است.

همچنین حجت الاسلام حامد آزمایش رییس زکات کمیته امداد گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تمامی زکات جمع آوری شده در هر منطقه صرف نیازمندان آن منطقه می‌شود افزود: باید بین نهاد جمع آوری کمک‌های مردمی یکپارچگی صورت گیرد تا دست افراد سود جو در جامعه کمتر شود.

 

انتهای پیام/م.ع

گسترش فرهنگ زکات، زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.