تبدیل روستاهای منطقه ۲۲ به مسیر گردشگری

شهردار منطقه ۲۲ گفت: روستاهای واقع در حریم منطقه ظرفیت ایجاد مسیر گردشگری برای شهروندان را دارند.

تبدیل روستاهای منطقه ۲۲ به مسیر گردشگریبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه در دوره گذشته مدیریت شهری استفاده از واژگان «نمی‌شود» و «تخریب» رایج بود، گفت: مبنای تصمیم گیری مدیریت جدید شهری «آری» به اقدامات عمرانی در چهارچوب قانون و مقررات است.

وی  با بیان اینکه شهرداری بدنبال توسعه و پیشرفت عمرانی در روستاها است، تصریح کرد: شهرداری تهران طبق قانون موظف به نظارت بر ساخت و ساز‌هاست و در برابر بی قانونی در ساخت و سازها طبق قانون عمل می‌کند.

نوذرپور با اشاره به اینکه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به تصویب شورای نگهبان می‌رسد خاطرنشان کرد: رعایت قوانین هم تکلیف قانون و هم تکلیف دین است و قانون رفتار ما را تعیین می کند. اینکه انتظار داشته باشیم مسئولین به قانون توجه نکنند و از آن عدول کنند، انتظاری منطقی نیست.

وی افزود: عدم توجه به قوانین، روند پیشرفت و توسعه را با مخاطراتی روبه رو می کند.در حال حاضر با تمام کنترل‌های انجام شده در محدوه حریم منطقه ۲۲، تعداد ۵۰۰ ساختمان خارج از روستاها بدون مجوز ساخته شده است و این بسیار خطرساز است.

وی در ادامه به وجود آوردن بازارباغ ها، بازارچه های محلی و مسیرهای گردشگری در روستاها تاکید کرد و افزود: شهرداری منطقه ۲۲ این ظرفیت را دارد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی را برای سرمایه گذاری به روستاها معرفی کند تا در اشتغال زایی جوانان روستا، گردشگری و ترویج فرهنگ های بومی روستاها کمک شایانی شود.

نوذرپور در پایان با اشاره به اینکه هدف شهرداری منطقه، مشارکت بین شهرداری، شورا‌های روستا و مردم است گفت: روستاییان می توانند با توجه به زیرساخت‌های روستاهای خود، برنامه ها و طرح های گردشگری و جذب توریست را تهیه و ارائه نمایند و ما آنهارا برای اجراء در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم و یا از خود روستاییان در اجرای طرح ها با نظارت شوراه ها و دهیاری ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار