معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات ارزیابی می شود

غضنفری گفت: عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات مورد ارزیابی قرار می گیرد تا هیچ واحد تعاونی دچار مشکل نشود.

عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات ارزیابی می شودبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم امروز در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون در استانداری اظهار کرد: توانمندسازی تعاونی ها و خدمات آنان با استفاده از ظرفیت های موجود باید مورد توجه قرار گیرد تا نسبت به گذشته فعال تر شوند که در این راستا بخش های مختلف استان باید طبق قانون راهکارهای توانمندسازی و واگذاری فعالیت ها به واحدهای تعاونی را مورد بررسی و اهتمام قرار دهند.

وی به بسته های حمایتی ویژه تعاونی ها اشاره کرد و گفت: دولت تسهیلاتی به واحدهای تعاونی اختصاص داده است که کمیته کارشناسی باید در این زمینه تشکیل شود تا با ارزیابی ها، واحدها بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی همچنین گفت: راهکارهای برون رفت از مشکلات تعاونی ها با همکاری دستگاه های مربوطه ارائه و فضای رقابتی سازنده در جهت رونق تولید ایجاد شود.

غضنفری اضافه کرد: طبق آمارهای ارائه شده، توسعه ای در تعداد واحدهای تعاونی صورت نگرفته است ضمن این که تعدادی نیز از مدار فعالیت خارج و یا غیرفعال شده اند که باید با همکاری دستگاه های مربوطه و بانک های عامل بازنگری و ارائه راهکار صورت گیرد.

وی افزود: آسیب شناسی وضعیت واحدهای تعاونی در راستای شناسایی مشکلات و موانع آنها در بخش های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعتی و خدماتی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با بیان این که نقش بانک ها در ارائه تسهیلات و حل مشکل تعاونی ها کارساز است، گفت: بانک های عامل باید به واحدهایی که از طریق ستاد رونق تولید و تسهیلات معرفی می شوند طبق قانون تسهیلات با بهره کم ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات مورد ارزیابی قرار می گیرد تا واحدی دچار مشکل نشود ضمن این که بازدیدهای میدانی با حضور مدیران دستگاه های مربوطه از واحدهای تعاونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ش

برگزاری جلسه  توسعه تعاون در استانداری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار