تلاش داعش برای روانه کردن موج جدید آوارگان به سمت اروپا

عناصر باقیمانده تروریست‌های داعش به دنبال تهییج افراطیون در قاره آفریقا هستند تا از این طریق موج جدید آوارگان را به سمت قاره اروپا به حرکت درآورند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، عناصر باقیمانده تروریست‌های داعش آنگونه که مسئولان سازمان ملل اعلام کرده‌اند به دنبال تهییج افراطیون در قاره آفریقا هستند تا از این طریق موج جدید آوارگان را به سمت قاره اروپا به حرکت درآورند.

به گفته دیوید بیسلی، رئیس برنامه غذای سازمان ملل این موج از سوی داعشی‌هایی در آفریقا آغاز شده که پس از شکست در سوریه به این قاره گریخته‌اند و در آنجا با پشتیبانی از افراد و افکار افراطی به دنبال راه انداختن موج جدید آوارگان هستند.

دیوید بیسلی که پیشتر سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی بوده است، تصریح کرد اروپا باید مراقب ورود دور جدید این آوارگان که از منطقه ساحلی آفریقا روانه مرزهایش خواهند شد، باشد.

او که به بهانه اجلاس دو روزه اتحادیه اروپا به بروکسل آمده بود در گفتگو با روزنامه گاردین گفت: عواملی نظیر کمبود مواد غذایی و بهداشتی همان الگو‌های مهاجرتی را پدید خواهد آورد که چند سال قبل اروپا با آنان دست به گریبان بود و این بار داعش با ایجاد موج‌های مهاجرتی قصد ضربه زدن به اروپا را دارد.

او با نام بردن از گروه‌های تروریستی نظیر بوکوحرام و القاعده در قاره سیاه گفت: تروریست‌ها می‌خواهند با هرج و مرج ناشی از سیل آوارگان به غرب نفوذ کنند.

بیسلی گفت: حرف من به اروپایی‌ها این است که اگر فکر می‌کنید تا اینجا مشکل شما ناشی از ۲۰ میلیون آواره سوری بوده حالا صبر کنید تا شاهد حضور پانصد میلیون آواره از منطقه ساحلی آفریقا باشید و این جایی است که اروپا و جامعه بین المللی باید از خواب بیدار شوند.

به گفته بیسلی، با آنکه در چهار سال گذشته به علت جنگ علیه داعش بسیاری از این تروریست‌ها از بین رفته اند، اما هنوز ۲۲۰۰ تروریست داعشی در شرق سوریه وجود دارند.

انتهای پیام/

داعش به دنبال ایجاد موج جدید آوارگان به سمت اروپاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار