کشت گل محمدی یک راهکار مناسب برای جهت اصلاح الگوی مصرف آب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشکذرگفت:کشت گیاهان کم آبخواه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری از جمله ضرورت‌های فعلی در کشاورزی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با تأکید بر توسعه کشت گل محمدی در اراضی  شهرستان اشکذر گفت: گل محمدی یکی از گونه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب می‌شود که قابلیت کاشت در تمام مناطق این شهرستان را دارد.

عباس بشارتی افزود: اصلاح الگوی کشت یکی از سیاست‌های موردنظر در مواجهه با شرایط کم آبی استان یزد در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است در همین راستا، کشت گیاهان کم آبخواه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری از جمله ضرورت‌های فعلی در کشاورزی است.

وی با اشاره به کشت ۳ هکتاری گل محمدی در شهرستان اشکذر اظهار داشت: گل محمدی یکی از محصولات کم آب خواه به شمار می‌رود که حتی نیاز آبی این محصول از پسته نیز کمتر است؛ و این گونه گیاه به دلیل تحمل کم آبی یکی از مناسب‌ترین گونه‌های قابل کشت در شهرستان می‌باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک واحد فرآوری گل محمدی در سطح شهرستان وجود دارد که علاوه بر تولید گلاب و اسانس گل محمدی، به فرآوری گیاهان دارویی دیگر نظیر به لیمو، کاسنی، شاه تره می‌پردازد.

سلطانی، کارشناس مسئول زراعت و باغبانی نیز گفت: احداث مزارع گل محمدی علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، از درآمد خوبی برخوردار است به طوریکه از هر هکتار گل محمدی حدود ۴ الی ۵ تن گل‌تر برداشت می‌شود و از هر کیلو گل محمدی یک کیلو و نیم گلاب و از هر چهار تن گل محمدی یک کیلو اسانس به دست می‌آید.

انتهای پیام/ی

تأکید بر توسعه کشت گل محمدی با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار