شهنازی: «پدل» ظرفیت تبدیل شدن به ورزش همگانی را دارد

دبیر کمیته ملی المپیک درباره ورزش «پدل» گفت: این رشته به دلیل ارزان بودن تجهیزات به راحتی می‌تواند به تفریح خانواده‌ها و یک ورزش عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان هفته گذشته رئیس فدراسیون جهانی پدل به ایران آمد و با رئیس کمیته ملی المپیک دیدار کرد.

شاهرخ شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک در گفت و گو با رادیو درباره رشته پدل اظهار کرد: پدل یکی از زیرمجموعه های رشته اسکواش و ترکیبی از اسکواش، تنیس و چند رشته دیگر است. می توان این رشته مفرح را بین خانواده ها و مدارس توسعه داد. حدود ده سال است که پدل وارد ایران شده است و سال هاست در اسپانیا، ایتالیا و آرژانتین توسعه پیدا کرده است.

او تصریح کرد: فدراسیون جهانی پدل با مشاهده فعالیت های فدراسیون اسکواش علاقمند به ملاقات با سلیمانی، رئیس فدراسیون شد. ما به عنوان کمیته ملی المپیک اعلام آمادگی کردیم تا بستر توسعه در ایران را فراهم و همچنین مسئولیت دبیرخانه پدل را به ایران واگذار کنند که طی توافقنامه ای بین فدراسیون جهانی پدل و فدراسیون اسکواش ایران این اتفاق رخ خواهد داد. پدل در زیر مجموعه IOC به ثبت رسیده است و برای گسترش آن تلاش می کنیم. این رشته به دلیل ارزان بودن تجهیزات به راحتی می تواند به تفریح خانواده ها و یک ورزش عمومی تبدیل شود.

دبیر کمیته ملی المپیک بیان کرد: حمایت از این گونه ورزش ها نیاز به هزینه مادی زیادی ندارد. زمانی که رشته ورزشی در سطح بین المللی توسعه پیدا می کند و قرار است مهم ترین پایگاه آن در ایران قرار بگیرد به لحاظ دیپلماسی ورزشی نام ایران را مجددا مطرح می کند و ما به عنوان کمیته ملی المپیک سعی می کنیم از این کانال برای معرفی ایران در دنیا استفاده می کنیم.

شهنازی تاکید کرد: این رشته نیاز به آموزش دارد. مربیان و مدیران مربوط به این رشته در آکادمی کمیته ملی المپیک آموزش می بینند. از نظر سخت افزاری مشکل چندانی هم نداریم زیرا فضاهای لازم وجود دارد. در تهران حدود ۱۲۰۰ سالن وجود دارد که با همکاری کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران فراهم شده است ضمن این که می توان امکانات را در شهرهای دیگر نیز مهیا کرد.

دبیر کمیته ملی المپیک درباره کرسی بین المللی ایران در پدل گفت: ما اعلام آمادگی کردیم تا ریاست این رشته به ایران داده شود و یا دبیرخانه پدل در ایران قرار بگیرد تا توسعه آن در آسیا در اختیار ایران باشد. فدراسیون اسکواش شخصیت های جهانی این رشته را به ایران دعوت کرده است و نگاه آن ها به کمیته ملی المپیک است. زیرا زمانی که رشته ای توسط کمیته ملی المپیک حمایت می شود، آن ها نیز برای آمدن به ایران ترغیب می شوند و کرسی هایی برای ایران اختصاص می دهند. در اختیار گرفتن کرسی های بین المللی با زحمات مدیران فدراسیون ها و حمایت های کمیته ملی المپیک میسر خواهد شد.

شهنازی ادامه داد: باید تفاهم نامه ای با فدراسیون اسکواش نوشته شود و در آن اختیارات و وظایف هر طرف مشخص شود تا به شورای المپیک آسیا راه پیدا کنند. در خصوص طراحی لباس پدل هم مصوب شد که از طراحان اختصاصی این رشته دعوت شود. متخصصین ورزشی و طراحان لباس ظرف یک سال آینده لباسی را برای این رشته طراحی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اظهارات شهنازی درباره رشته «پدل»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار