کشف پرندگان وحشی در ترمینال مسافربری مشهد

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیش از بیست قطعه انواع پرندگان وحشی درترمینال مسافربری مشهد کشف شد.

کشف پرندگان وحشی در ترمینال مسافربری مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ ابوالفضل شعبانی گفت: مامورین در یک عملیات غافلگیر کننده یک قاچاقچی پرنده که  قصد خروج تعداد ۲۱ عدد پرنده وحشی شامل: ۱ بهله جغد بزرگ شاخدار (شاه بوف)، ۱۵ قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی  و ۵ قطعه باقرقره را داشت بازداشت کردند.

وی تصریح کرد: بدلیل نگهداری نامناسب پرندگان موقع حمل یک قطعه باقرقره تلف و تعدادی از پرندگان نیز صدمه دیده بودند  و بقیه پس از قرنطینه و اطمینان از سلامت، پرندگان رهاسازی و به دامن طبیعت بازگردانده شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:متهم سابقه دار  پرندگان وحشی را به انبار تحویل داده که پس از کشف پرندگان متواری شد که توسط مامورین خبره تجسس کلانتری پایانه مسافربری شناسایی و دستگیر شد.

شعبانی افزود: خرید و فروش و حمل ونقل و نگهداری پرندگان وحشی به استناد مواد قانونی شکار و صید جرم بوده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

وی تصریح کرد: موارد قاچاق پرندگان را  به جهت حفظ جان جانوران وحشی در اسرع وقت به سامانه  ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ یگان حفاظت استان گزارش نمایند.

انتهای پیام// ف. غ.  
برچسب ها: محیط زیست ، شکارچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.