۵ اسفند روزی برای خدمات مهندسان

استاندار زنجان :صادرات خدمات مهندسی باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ درویش امیری استاندار زنجان گفت : ۵ اسفند روزی است که باید توجه ویژه‌ای به ماموریت جامعه مهندسی در کشور صورت گیرد.

درویش امیری افزود: درحالی ۷۵۴ سال از درگذشت دانشمند و ریاضیدان ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی می‌گذرد که هنوز هم دستاورد‌های علمی وی محل رجوع همگان است.

وی به فعالیت مهندسان در هشت سال دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه حق مطلب در زمینه مهندسی رزمی در کشور و استان ادا نشده است.

استاندار خطاب به جامعه مهندسی استان خواستار صادرات خدمات مهندسی شد و افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های بسیار در این حوزه تاکنون نتوانسته ایم این خدمات را در هیچ حوزه مهندسی صادر کنیم در حالیکه نباید این ظرفیت در کشور محصور باشد.

درویش امیری گفت: ۶ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی استان زنجان عضو هستند، ولی سالانه یک میلیون متر مکعب ساخت و ساز در استان وجود دارد و این موضوع جای تامل دارد.

بیت اللهی مدیر بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری وزارت راه و شهرسازی هم با تاکید اینکه کیفیت نباید فدای کمیت شود گفت:: امروز درصد بالای فارغ التحصیلان بویژه در دانشگاه‌هایی که گا‌ها استاندارد‌های لازم را هم ندارند جامعه مهندسی را تهدید می‌کند.

بیت اللهی با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۰ کشور نخست زلزله خیز است افزود: از لحاظ تلفات زلزله در صدر کشور‌های جهان هستیم.

وی با بیان اینکه مهندسان امروزی در زمینه اجرا و نظارت عملکرد مطلوبی ندارند افزود: ما میراث دار خوبی در زمینه ساخت و ساز‌های کیفی در کشور نبوده و نیستیم.

مدیر بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق تحقیقات انجام شده در سال گذشته از ۲۲ میلیون واحد مسکونی ۱۰ میلیون واحد بصورت بنایی بنا شده است که اغلب آن‌ها در زلزله‌ها تخریب می‌شود.

مجتبی زاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به اینکه سابقه مهندسی در ایران به ۵ هزار سال می‌رسد گفت:: مهندسان تحول آفرین هستند و با تکیه بر دانش و علم جامعه امروز بشری را متمایز از گذشته می‌سازند.

وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی را ارتقا کیفیت طرح‌های عمرانی دانست و افزود: حرکت به سمت حرفه‌ای گری در حرفه مهندسی نشان از ضرورت تغییر نگرش در این سازمان است.

وثوقی گفت: بنا بر بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی تا یک ماه آینده فعالیت کارمندان ادارات و سازمان‌ها در سازمان نظام مهندسی منع خواهد شد.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۶ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.