وزیر اطلاعات؛

انقلاب اسلامی ایران مظهر اراده خداوند است

وزیر اطلاعات گفت: یاری خداوند نصیب کسانی می‌شود که در راه خدا استقامت داشته و پس از گذر از سختی‌ها به بهشت می‌رسند.

تنها راه رسیدن انقلاب ما به آرمان ها و اهداف ایستادگی و مقاومت استبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علوی وزیر اطلاعات در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرمانشاه، گفت: انقلاب اسلامی ما در سال‌های ۴۲ و ۵۷ بصورت شعله‌ای فروزان در آمد که تحلیلگران سیاسی انتظار وقوع انقلابی را نداشتند.

وی گفت: مبارزان در شرایطی پرچم مبارزه را در کشور بر افراشتند که یاس و ناامیدی در فضای آن موقع حاکم بود، و این مصداق همین آیه خداست که در شرایط ناامیدی نصرت و پیروزی نزدیک می‌شود

علوی گفت: پس از جریان ملی شدن صنعت نفت و برخی از مبارزان در حوزه ها، دانشگاه ها، بازاریان بعنوان پایگاه مبارزه با رژیم شاه سر خورده شده بودند، اما امام خمینی (ره) در سال‌های ۴۱ و ۴۲ که شرایط برای مبارزه آماده نبود، پرچم مبارزه را برافراشت و شورایی از فق‌ها را برای مبارزه شکل دادند.

وی تصریح کرد: امام با فراخوانی جوانان مسلمان در دانشگاه پرچم مبارزه را در دانشگاه برافراشت و بازاریان را نیز برای مبارزه دعوت کرد و از هیئت‌های مذهبی خواستند که متحد شده تا دشمن بین آن‌ها اختلاف نیندازد و آن‌ها را برای مبارزه با رژیم شاه یک دست و متحد کردند.

وزیر اطلاعات گفت: امام خمینی (ره) هیئت‌های موتلفه اسلامی و حوزه‌های علیمه را وارد گود مبارزه کردند و به علمای قم، مشهد و نجف تاکید کزدند که اسلام در خطر است وآن‌ها را به مبارزه با طاغوت فرا خواند.

علوی با بیان اینکه امام می‌دانست که مبارزه با طاغوت خطر زندان، اعدام و کشته شدن را در پی دارد، افزود: امام خود را سپر کردند وقتی به ایشان گفتند که عده‌ای چاقو کش در کمین شما هستند تا در حوزه سخنرانی نکنید ایشان فرمودند که مرا از کشتن می‌ترسانید؟ امام فرهنگ شهادت را در رگ‌های مبارزان به جریان انداخت و آن‌ها را آماده مبارزه و شهادت علیه رژیم شاه در جامعه کردند.

این مسئول اظهار کرد: با وجود اینکه شرایط جهانی برای مبارزه با حکومت طاعوت آماده نشده بود و کشور‌های آمریکا و شوروی از شاه حمایت می‌کردند امام بعد از ۱۵ سال و در سال ۵۷ نشان دادند که قیام انقلاب خاموش نشده و پشتوانه بیرونی شاه را در هم شکستند و از بین برد و فرمودند که آمریکا در بین مردم ایران بدترین چهره را دارد.

علوی با اشاره به اینکه امام خمینی در مبارزه خود شاه را نشانه گرفت، افزود: و در سال‌های ۴۱ و ۴۲ که شرایط ناامیدی بر فضای مبارزه حاکم بود مشعل مبارزه را روشن و پرچم قیام و انقلاب را در سال ۵۷ بالا برد چرا که بین سال‌های ۵۴ و ۵۵ جریان‌هایی وه علیه شاه به مبارزه برخاسته بودند توسط ساواک سر کوب شده بودند و علما، اساتید دانشگاه و.. نیز تبعید شده بودند.

وی گفت: امام خمینی (ره) شهادت حاج مصطفی خمینی را الطاف خفیه الهی می‌دانستند و با شهادت وی بار دیگر خون شهادت را در رگ‌های مردم به حرکت در آورد و در ۱۹ دی ماه هون مبارزان قمی بر زمین ریخته شد و بعد از آن مبارزانی با شهادت خود در تبریز حماسه آفریدند و سپس این حرکت در سایر شهر فراگیر شد و حماسه‌هایی شکل گرفت.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام با رهنمود‌های خود انقلاب اسلامی را استمرار بخشید و به پیروزی رساند و از ویژگی‌های امام این بود که هرگز در مبارزه به سراغ فاز نظامی و چریک‌ها و امثال آن نرفتند و حتی وقتی از ایشان خواستند که جواب گلوله دژخیمان شاه را با گلوله جواب بدهند این اجازه را ندادند و ارتش را متعلق به ملت و مردم می‌دانستند و تاکید داشتند که ارتش باید به صفوف مات بپیوندد.

علوی گفت: امام همواره تاکید داشتند که ارتش با مردم یکی شود و از همان ادبیاتی با ارتش سخن می‌گفتند که با علما و مردم صحبت می‌کردند و در بهشت زهرا فرمودند که من بواسطه مردم که طرفدار من هستند دولت تعیین می‌کنم و آنچنان به ارتش اعتماد داشت سوار بر هلی کوپترنیروی هوایی ارتش شدند و نیرو‌های مسلح را متعلق و بخشی از مردم می‌دانست و نه متعلق رژیم شاه.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب هرگز دست به اسلحه نبردند و در ۱۹ بهمن ماه ۵۷ که نیرو‌های مسلح به انقلاب پیوستند و با امام بیعت کردند و با پیروزی انقلاب دشمن هر روز برای براندازی انقلاب دست به توطئه‌ای می‌زند

انتهای پیام/ز

پیروزی و نصرت خدا در لحظات یاس و نا امیدی میسر می شود

برچسب ها: دهه فجر ، 22 بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار