رسیدن لکه نفتی سانچی به سواحل ژاپن

یکی از مسوولان حراست سواحل ژاپن گفت اخیرا برخی لایه های نفتی سیاه در سواحل جزیره ی آمامی اوشیما مشاهده شده است.

رسیدن لکه نفتی سانچی به سواحل ژاپنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته یکی از مسوولان حراست سواحل ژاپن، اخیرا برخی لایه های نفتی سیاه در سواحل جزیره ی آمامی اوشیما ژاپن مشاهده شده است.

این در حالی است که مقامات ژاپنی در حال بررسی این موضوع هستند که ممکن است لکه های نفتی نامبرده در نتیجه ی غرق شدن نفت کش ایرانی در دریای چین شرقی (حادثه سانچی) ایجاد شده و سپس توسط جریان آب به جزیره ی آمامی اوشیما رسیده باشد. این در حالی است که وزیر محیط زیست ژاپن قبلا اعلام کرده بود بعید می داند که لکه های نفتی منتشر شده در نتیجه ی حادثه ی سانچی به سواحل این کشور برسد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جزیره ی آمامی اوشیما بخشی از تعدادی جزیره ی نزدیک به هم است که جزیره ی اوکیناوا هم بخشی از آن محسوب شده و با طبیعتی بکر و منابعی غنی از آبزیان شناخته می شود.

لازم به ذکر است که سه هفته ی پیش یک نفتکش ایرانی در دریای چین شرقی غرق شد که با اختصار از آن با نام ''حادثه ی سانچی'' یاد می گردد. تا کنون جسد سه تن از سرنشینان این نفت کش پیدا شده که از این میان دو جسد بر روی نفت کش و یک جسد بر روی آب دریا پیدا شده است. نفت کش نامبرده در حال انتقال ۱۳۶،۰۰۰ تن (۱ میلیون) بشکه میعانات نفتی به کره ی جنوبی بوده است.

انتهای پیام/

لکه نفتی سانچی به سواحل ژاپن رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار