حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بارها از وزارت اطلاعات لیست مدیران دوتابعیتی را خواستیم اما خبری نشد/ هیچکس حق سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم را ندارد

دادستان کل کشور گفت:دستگاه قضا‌ بارها‌ به وزارت اطلاعات درخواست‌ داده تا لیست دو تابعیتی‌ها را اعلام کند اما متأسفانه پاسخی‌ دریافت نکرده‌ایم ولی می‌دانیم که وزارت اطلاعات هم تلاش خود را می‌کند.

بارها از وزارت اطلاعات لیست مدیران دوتابعیتی را خواستیم اما خبری نشد/ هیچکس حق سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم را نداردبه گزارش خبرنگار‌ حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر‌ منتظری دادستان کل کشور در حاشیه‌ رو‌نمایی از سامانه‌ مجازی آموزش‌ ضابطان در جمع خبرنگاران‌ در رابطه‌ با خبر اختلاس‌ یکی از مدیران‌ نفتی‌ که توسط وزیر نفت منتشر شد، اظهار کرد: او‌لاً از مدیران درخواست دارم قبل از اینکه جرمی‌ واقع شود و فردی مجرمانه‌ از کشور فرار کند‌ نظارت‌ خود را انجام دهد‌ چرا که وقوع اینگونه‌ اتفاقات نشان‌ دهنده عدم اهتمام مدیران‌ و مسئولیت‌ نظارتی آنها است.

 وی افزود: طبیعی است که اینگونه‌ اتفاقات در کشور‌ رخ می دهد‌ اما اگر مدیران به مسئولیت‌ نظارتی خود درست عمل کنند‌ در کاهش‌ اینگونه‌ جرایم‌ مؤثر خواهد بود.

 دادستان کل کشور گفت: بعضی‌ که مبالغ کلانی را سوء استفاده می‌کنند نشان می‌دهد که بستر‌های  لازم فراهم بوده تا پول‌های کلان را بردارند و فرار کنند.

 وی گفت: ما روی مسئله دو تابعیتی‌ها حساس هستیم‌، دستگاه قضا‌ بارها‌ به وزارت اطلاعات درخواست‌ ارسال کرده تا لیست دو تابعیتی‌ها را اعلام کند اما متأسفانه پاسخی‌ دریافت نکرده‌ایم اما می‌دانیم که وزارت اطلاعات هم تلاش خود را می‌کند و شناسایی افراد دو تابعیتی‌ مشکل‌ است زیرا‌ خود افراد دو تابعیتی‌ خودشان‌ را معرفی‌ نمی‌کنند.

 دادستان کل کشور در رابطه‌ با دختران خیابان‌ انقلاب‌ و اقدام آنها به کشف حجاب و انتشار‌ فیلم‌ آنها در فضای مجازی گفت: اینگونه‌ اتفاقات امری جزئی‌ و غیرقابل‌ اهمیت است، در مجموعه‌ 70 میلیونی کشور‌ اکثر قریب‌ به اتفاق بانوان با حجاب‌ و دارای عفاف هستند‌ و به خود اجازه نمی‌دهند که با عملکرد‌ خود به دشمن مسیر دهند.

 وی گفت: در میان مردم عده‌ای فریب‌ خورده‌ وجود دارند که در میان مردم روسری‌ خود را برمی‌دارند‌ و افرادی از آنها فیلم‌ می‌گیرند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند. ما از دختران خود انتظار داریم‌ اگر به اسلام اعتقاد دارند‌ حجاب را که در دین اسلام واجب است رعایت کنند‌ و حتی اگر به اسلام اعتقاد ندارند بدانند که این مسئله‌ جزء قوانین کشور است و به قانون ملتزم‌ باشند.

 دادستان کل کشور بیان کرد: هیچ فردی حق ورود به زندگی خصوصی افراد را ندارد‌ و هر کسی‌ حق‌ دارد در خانه خود هر گونه‌ای که می‌خواهد زندگی کند اما اگر در جامعه‌ کار غیرقانونی‌ انجام دهند به آن رسیدگی می‌شود اینگونه‌ کارها  از خارج از کشور کنترل می‌شود و اکثر افرادی که این کارها را انجام می‌دهند فریب‌خورده هستند.

 وی تأکید کرد: اگر فردی بی حجاب در جامعه حرکت کند جرم است و به موجب قانون تحت تعقیب قرار می‌گیرد اما اعتقاد داریم که قبل از مجازات این افراد فریب‌ خورده، باید آنها را ارشاد کرد.

 وی در رابطه‌ با تخلفات فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی گفت: در جاهایی می‌بینیم‌ که شرکت‌های هواپیمایی حق مردم را اجحاف‌ می‌کنند که باید ساماندهی شود، از مدیران درخواست داریم‌ این نابسامانی‌ را هر چه سریع‌تر درست کنند و خودشان بنشینند‌ و قیمت‌ها را به گونه‌ای تعیین کنند که یکسان باشد.

 وی گفت: مسئله‌ چارتر‌ کردن هواپیماها‌ هم موضوع مهمی است متأسفانه شرکت‌های هواپیمایی برای سود بیشتر خود هواپیماها‌ را چارتر‌ می‌کنند.

 وی گفت: ما اعتقاد داریم نباید همه کارها قضایی پیگیری شود به همین دلیل از مدیران شرکت‌های هواپیمایی درخواست داریم خودشان همکاری لازم را انجام دهند‌ زیرا در این حوزه‌ حقوق مردم از بین می‌رود.

 وی در پاسخ به این سوال‌ که دادستانی اعلام کرده بود که به زودی اسامی مدیرانی که خودشان یا فرزندهایشان‌ در قاچاق کالا نقش دارند معرفی می‌شوند، گفت: تا زمانی که جرم قطعی نشده باشد نمی‌توانیم اسمی را اعلام کنیم و بنده هم نگفتم تمام مدیران در کالای قاچاق نقش دارند بلکه عده کمی در این موضوع دخالت دارند‌.

 وی گفت: قاچاق کالا بحث‌ پیچیده‌ای است و ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد عواملی در این کار دست دارند‌ و این حجم کالای‌ قاچاق نشان می‌دهد که با دخالت‌ افرادی این کار انجام می‌شود.

 دادستان کل کشور ادامه داد: ما همچنان پیگیر موضوع هستیم و تا زمانی که به نتایج روشنی نرسیدیم‌ اسامی اعلام نمی‌شود.

 وی گفت: مردم هم باید در خرید کالا و شناسایی عوامل دخیل در قاچاق کالا به دادستانی کمک کنند.

 وی در رابطه با نظارت بر وظایف‌ و عملکرد دادستان‌های شهرها‌ گفت: ما عملکرد دادستان‌ها را نظارت می‌کنیم و در سامانه‌ دادستانی‌ کل کشور درگاهی‌ وجود دارد که شهروندان می‌توانند شکایات‌ خود را از دادستان‌ها در آنجا اعلام کنند.

 انتهای پیام/

صحبت های مهم دادستان کل کشور  در حاشیه‌ رو‌نمایی از سامانه‌ مجازی آموزش‌ ضابطان  در تاریخ 11 بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار