پیش فروش پساب فاضلاب برای مصارف صنایع بزرگ در کاشان

مدیر منابع آب کاشان گفت: متاسفانه پساب فاضلاب این شهر که باید برای کشاورزی به جای آب چاه ها مصرف شود برای مصارف صنایع بزرگ پیش فروش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن جوکاری،امروز در چهارمین نشست اعضای شورای شهرستان کاشان که با موضوع مباحث آب و کشاورزی با تاکید بر استفاده از پساب فاضلاب در مصارف کشاورزی با توجه به بحران آب و مدیریت در مصرف بهینه آن افزود : متاسفانه در کاشان ۹۰ لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب برای مصارف صنایع بزرگ پیش فروش شده است.

وی، با پاسخگویی به سوالات اعضای شورای شهرستان در مورد اقدامات این مدیریت در مواجه با کم آبی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بین کشاورزان برای مدیریت مصرف آب را تاکیدکرد و گفت: در زمینه مدیریت مصرف آب، برخورد با چاه های غیر مجاز و نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی  اقدام شده که به کاهش ۳۰ درصدی برداشت از چاه های آب منجر شده است.

به‌گفته‌ جوکاری ، دشت کاشان ۶۵۰۰ هکتار وسعت دارد  و ۸۶ درصد آب کاشان در بخش کشاورزی مصرف می شود.

مدیر منابع آب کاشان   ، با اشاره به اینکه متوسط  بارندگی این شهر  ۱۳۰ میلی متر است،تصریح کرد :  امسال با وجود بارش های  خوب چند روز اخیر هنوز کاهش 80درصدی بارندگی را در کاشان شاهد هستیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای شهر کاشان

برچسب ها: شورای شهر ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.