بدهی 540 میلیاردی شهرداری کاشان

عضو شورای اسلامی شهر کاشان از بدهی 540 میلیاردی و تحقق نیافتن درآمدهای شهرداری خبرداد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی هاشمی طاهری،در بیست و سومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با موضوع اصلاح بودجه گفت :با توجه به بدهی 540 میلیاردی شهرداری و حجم پرداختی حقوق زیاد و تحقق نیافتن درآمدهای شهرداری ییشنهاد می کنم سال97 را به تکمیل طرح های نیمه تمام شهری و نهضت درآمد پایدار  نامگذاری کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق پاکبانان در دوره چهارم شورا مصوب شده است افزود: بر اساس بخشنامه بودجه 97 باید دستمزدها و اضافه کارمحدودیت داشته باشد ولی در شهرداری دیده می شود کسی  حتی در محل کار خود حضور هم نداشته است و اضافه کار دریافت می کند که این کار درستی نیست.

هاشمی طاهری با بیان اینکه هرشهرداری که بتواند حقوق بدهد شق القمر کرده است گفت: امیدوارم سال 97 برای کاشان پر برکت باشد و با همدلی و همکاری شورا و مجموعه شهرداری بتوانیم برای مردم بهترین خدمت رسانی را ارائه کنیم.

 بررسی حقوق و مزایای کارکنان شهرداری 

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، نیز با تاکید بر بررسی حقوق و مزایای کارکنان شهرداری در شورا افزود: حقوق و مزایای پرداختی بین کارکنان شهرداری کاشان باید پس از بررسی در کمیسیون ها در صحن علنی مطرح و تصمیم گیری شود.

علی رسول زاده، حقوق اعضای شورا را طبق قانون پرداخت حق الجلسه دانست و گفت : پرداخت ها در بین نیروهای شهرداری بایستی اصلاح و ساماندهی شود که برای رسیدن به یک شرایط ایده آل زمان بر خواهد بود.

لزوم ایجاد عدالت و نگاه منصفانه  در پرداخت ها

حسینعلی وکیل، نایب رئیس شورای شهر کاشان نیز در این نشست اظهار کرد:با توجه به حجم کارها در شهرداری پرداخت اضافه کار موضوع مهمی است که باید در راستای ایجاد عدالت نگاه منصفانه ای به میزان حقوق و اضافه کار پرسنل شهرداری و سازمان های تابعه آن شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر تصریح کرد: وصول 200 میلیارد تومان درآمد در زمان باقیمانده در سال 96 کار ساده ای نیست و شهرداری باید راهکاری برای تضمین وصول آن تدوین کند و در این باره گزارشی به شورا ارائه دهد.

وی اظهارداشت : برخی نیروها در شهرداری ساحل امن دارند و با سه ماه سابقه به دلیل نداشتن قرارداد در سال های گذشته تبدیل به نیروی دائمی شده اند و حقوق و اضافه کار خوبی دریافت می کنند در حالی که نیروهای خدماتی باید سال به سال قراردادشان مجدد تمدید شود.

به گفته وی،  مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند واقدام برای دریافت پروانه کم است پس شهرداری باید راهکارهایی در مناطق و سازمان های خود برای وصول درآمدها اتخاذ کنند.

 محاسبات درآمدها واقعی نیست

عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه برخی محاسبات درآمدها در نوسازی واقعی نیست افزود: 60 میلیارد تومان این بخش از وصول درآمدی مردم و ادارات دولتی به دلیل استفاده فرمول های به کار رفته اشتباه محاسبه شده است ودر نهایت منجر به کاهش حدود 50 درصدی درآمدها در این بخش می شود که باید این اشکالات رفع شود.

مجید شمس،  با اشاره به اینکه در بخش ماده 100 از سال 89 تاکنون 2205 پرونده بلاتکلیف باقی مانده است افزود :ارجاع این پرونده‌ها به این کمیسیون و اقدامات کارشناسی باعث شده مالک دیگر تمایلی برای پیگیری پرونده اش نداشته باشد که بیشتر برای استحکام نداشتن ساختمان خود و یا منفعت طلبی برای ندادن جریمه ها بوده است.

 وی شناسایی نشدن برخی از واحدهای تجاری در خیابان های شهر را تاکیدکرد و گفت : کمیته ای برای وصول مطالعات شهرداری کاشان باید با یک اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و هم افزایی در میان تمام واحدهای شهری برای کسب درآمدها و اجرای احکام تشکیل شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کاشان ، برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در کاشان با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبزشهری را یادآورشد و افزود :این نمایشگاه با 124 غرفه با حضور تولیدکنندگان سراسر کشور برگزار شد که با استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شد.

بیش از 18 میلیارد تومان طرح بدون قرارداد در شهرداری 

شهردار کاشان با بیان اینکه روال اصلاح بودجه به معنای جابه جایی ردیف ها و کدها است، افزود: در کنار حجم بالای فعالیت ها، شهرداری با طرح های بدون قرارداد مواجه بوده و در حال حاضر تنها 18 میلیارد و230 میلیون تومان آن باقی مانده است که با تصویب اصلاح بودجه به دنبال حل این مشکلات هستیم.

سعید ابریشمی راد،  افزود: از بودجه 500 میلیاردی شهرداری در سال 96 مبلغ 40 میلیارد تومان آن ستاره دار بوده و جزو درآمدهای مشکوک الوصول است که برای هزینه هایی اتفاق می افتد که این مقدارخیلی خوشبینانه تعیین شده است.

به‌گفته‌وی، اصلاح بودجه در ایام نهایی سال برای جمع و جورکردن بودجه است که براساس گزارش تحلیل روند درچهارسال گذشته دردوره های سه ماهه، شش ماهه، 9ماه و در 40 روز آخر سال 30 درصد بودجه شهرداری وصول شده است و امیدوارم امسال این پیش بینی درروند درآمدها نیز محقق شود.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: کمیسیون 77 با وجود اینکه یک مرجع قانونی برای رسیدگی به اختلافات شهروندان با شهرداری و ادارات دولتی است در حال قلع و قمع اختیارات شهرداری مطالبات مارا خط می زنند وخودشان محاسبات جدید تعیین می کنند.

ابریشمی راد گفت:  برای موفق شدن در شهرداری انسجام، حمایت و هدایت شورای شهر را نیازمندیم و مجموعه مدیریت شهری باید همصدا و همدل در پیشرفت و توسعه کاشان قدم برداریم.

بدهی معوقات چند میلیاردی شهروندان و ادارات به شهرداری

 معاون اداری و مالی شهرداری کاشان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اصلاح بودجه گفت: بودجه شهرداري کاشان نسبت به سال قبل تغييري نداشته ولی جابه جایی هایی در بخش های عمرانی و جاری نسبت به برخی موضوعات کاهش و افزایش مواجه بوده است.

عباس نیکخواه،  افزود: مردم كاشان 47 ميليارد معوقه عوارض نوسازي و ادارات دولتی 13 میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرداري بدهكار هستند.

وی با بیان اینکه از حق سنوات 60 کارمند بازنشسته شهرداری از سال 94 تاکنون 2 میلیارد تومان بدهکاریم، گفت: از 42 میلیارد درآمد ارزش افزوده شهرداری در سال گذشته تاکنون حدود 24 میلیارد آن وصول شده که براساس پیش بینی ها تا پایان سال مبلغ باقیمانده آن نیز وصول خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، بودجه97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.