سازمان ملل نشست ویژه ای درباره افغانستان برگزار می کند

محمود صیقل، نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که چهار روز بعد این سازمان درباره وضعیت افغانستان و منطقه نشست ویژه ای برگزار می‌کند.

سازمان ملل نشست ویژه ای درباره افغانستان برگزار می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صیقل، نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که چهار روز بعد این سازمان درباره وضعیت افغانستان و منطقه نشست ویژه ای برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: یک فضای جدید برای رسیدگی به پناهگاه‌ها‌ی تروریسم در پاکستان ایجاد شده است و وقتی که اعضای شورای امنیت دوباره به نیویورک رسیدند، در جلسات بعدی یقین دارم که این موضوع جدی‌تر مطرح خواهد شد.

این دیپلمات ارشد افغانستان تاکید کرد که چهار روز بعد شورای امنیت سازمان ملل یک جلسه ویژه در سطح وزیران خارجه‌ برگزار می‌کند که در آن وزیر خارجه افغانستان نیز شرکت خواهد کرد.

صیقل افزود: آن عده از طالبان سرشناس که بخواهند با تفاهم به روند صلح با حکومت بپیوندند، دولت برای برداشتن نام آنها از فهرست سیاه سازمان ملل اقدام می کند اما طالبانی که بر جنگ پافشاری دارند، افغانستان از سازمان ملل تقاضا خواهد کرد که آنان در فهرست سیاه سازمان ملل اضافه شوند.

گفتنی است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل دو روز پیش به کابل سفر کردند و با مقامات دولت وحدت ملی افغانستان دیدار و گفتگو نمودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار