منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سنگ‌اندازی بر سر راه سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ساوه همچنان پا برجاست

نماینده ساوه گفت: علیرغم اعلام معاون وزیر صنعت مبنی بر منتفی شدن قرارداد رنو در ساوه ما همچنان آن را پیگیری می‌کنیم.

منصوری//خالقی//محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سنگ‌اندازی بر سر راه سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ساوه همچنان پا برجاست، گفت:‌ علی‌رغم آنکه معاون وزیر صنعت اعلام کرد که ورود رنو به ساوه منتفی است ما همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: وی در جایگاهی نیست که درباره یک قرارداد بین‌المللی اظهارنظر کرده یا آن را رد کند، امیدواریم همانطور که رئیس جمهور اعلام کرده به تمام قراردادهای بین‌المللی‌مان پایبند هستیم این قرارداد هم که به نفع کشورمان است اجرا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر مسئولان دولتی انتقادی به این قرارداد دارند، می‌توانند در تلویزیون و رسانه‌ها ایرادات آن را شفاف اعلام کنند تا پاسخشان را بشنوند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه کارخانه‌ای که یک ریال هم ارزش ندارد و بدهی آن از ارزشش بالاتر می‌رود باید بر اساس اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شده تا سود ده شود، تصریح کرد: براین اساس چنین کارخانه‌ای در ساوه طی قراردادی به شرکت رنو فروخته شد تا در آنجا بتوانند خودروهای خود را تولید کنند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم به صورت مسالمت‌آمیز این روند را تا حل مشکل ادامه دهیم، گفت: جلساتی با وزیر صنعت و مسئولان داشته‌ایم اما آنها اعلام می‌کنند که در حال پیگیری هستند لذا ما هم اکنون منتظر یک جمع‌بندی نهایی هستیم.

منصوری با اشاره به علل اصلی مخالفت با حضور شرکت رنو در ساوه تصریح کرد: عده‌ای تمایل ندارند که شرکت رنو به ایران بیاید و مردم با همین وضعیت خودروی گران بخرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:‌ متاسفانه به دلیل سوءمدیریت‌ها مدیران خودروسازی نتوانستند خودرو را با قیمت مناسب تولید کنند و حتی در بحث صادرات هم موفق نبودند و شاید اکنون حضور یک شرکت قوی‌تر آنها را به چالش بکشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه مدیر عامل و سه عضو هیئت مدیره سایپا همزمان تغییر کردند، اظهار کرد: مجموعه قبلی سایپا موفق نبود و بدهکاری بسیاری را به وجود آورده است.

وی تاکید کرد: شاید با انتقال حساب‌ها به شرکت‌های دیگر خود را سود ده نشان دهند اما عملکرد سایپا به هیچ عنوان خوب نبوده و اکنون هم مدیریت جدید باید بتواند این بدهی‌ها را مدیریت کرده و سودهای عملیاتی و بانکی آن را پرداخت کند.

منصوری با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا موضوع قرارداد شرکت رنو در ساوه با کمترین هزینه حل شود، تصریح کرد: مردم هوشیار و متوجه‌اند و به زمان خودش مطالب لازم را در صحن علنی و دیگر قسمت‌ها خواهیم گفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا این موضوع با کمترین هزینه و آنچه که به نفع مردم است، انجام شود اما در صورت مشاهده شیطنت و اقداماتی به ضرر منافع مردم تمامی مسائل را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 شایان ذکر است؛ منصوری پیش از این اعلام کرده بود که ۹۰ درصد بودجه استان مرکزی از محل صنعت تامین می‌شود و قرارداد شرکت رنو به عنوان یکی از بزرگترین قرارداد‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در این استان بودجه استان مرکزی را دوبرابر می‌کند، اما مافیای خودرو باعث شده است که اجرای این پروژه در استان مرکزی با مشکلات روبرو شود و قطعا در اولین جلسه مجلس کلیه موارد پشت پرده را بیان می‌کنم.

وی همچنین عنوان کرده بود که باید مشخص شود چه دست‌هایی در کار است که اجازه نمی‌دهد این پروژه در استان مرکزی اجرایی شود، حضور شرکت رنو فرانسه در ایران و سرمایه گذاری آن در استان مرکزی حاصل یک سال مذاکره بوده است که به دلیل برخی کارشکنی‌ها نهایتا رییس جمهور به موضوع قرارداد ورود پیدا کرد و با دستور شخص ریاست جمهوری قرارداد دو ماهه‌ای به امضا رسیده است، اما مدیرعامل شرکت خودروساز مربوطه در ایران صراحتا به فرانسوی‌ها گفت که اجازه نخواهم داد در ایران سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار