نوبخت مطرح کرد:

توسعه صندوق پژوهش به کمک مجلس/ رتبه ۹۶ ایران در ارتقای نوآوری و تکنولوژی

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مجلس در توسعه صندوق های پژوهش کمک بزرگی کرده است.

توسعه صندوق پژوهش به کمک مجلس/ رتبه ۹۶ ایران در ارتقای نوآوری و تکنولوژیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس صبح امروز در مراسم ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران  برگزار شد، اظهار کرد: آلودگی هوا آثار سو بر مغز و روان می‌گذارد و این مسئله بر همگان آشکار است و باید علم برای اجتماع باشد.

وی بیان کرد: مسئله آلودگی هوا مهم است و بعد از ۲۱ سال لایحه هوای پاک به قانون تبدیل شده است و در همین راستا دستگاه‌های مختلف موظف به اجرای مقررات در این زمینه هستند.

نوبخت ادامه داد: امروزه گرفتار بحران آلودگی هوا هستیم و امیدوارم حاصل این کنگره به درد مردم بخورد.

وی افزود: دانشگاه‌های نسل سوم به سمت کارآفرینی حرکت کردند و ما در برنامه ششم سعی در رفع موانع کنیم و ما خوشبختانه از نظر قانونی هیچ مشکلی نداریم.

نوبخت عنوان کرد: برای کمک به توسعه صندوق پژوهش کارهایی انجام شده است و در برنامه ششم این اقدام پایدار و ارتباط بین دانشگاه و صنعت انجام شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: به منطور تحقق اقتصاد دانش بنیان و تنظیم ارتباط تحصیل و اشتغال اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: رتبه کلی ایران در تولید علم ۷۶ و از نظر ارتقا تحصیلات ما ۹۶ هستیم اما در ارتقای تکنولوژی از دانش استفاده کافی نشده است و رتبه ایران در ثبت اختراعات ۱۰۰ است.

نوبخت افزود: امیدواریم در پایان برنامه ششم جایگاه  ایران  با توجه به ظرفیت های بالای قانونی در قسمت های مختلف  بهتر شود.

وی یاد آور شد: برای صنف پزشکی و جریانات بین رشته‌ای اقداماتی در مجلس انجام شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار