با رای نمایندگان؛

مجلس با فوریت طرح تسویه بدهی سهامداران سهام عدالت مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت طرح تسویه بدهی سهامداران سود سهام عدالت مخالفت کردند.

مجلس با فوریت طرح تسویه بدهی سهامدارن سهام عدالت مخالفت کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 26آذر96) تقاضای بررسی طرح الحاق یک تبصره به بند ب ماده 34 قانون اصل 44 قانون اساسی را در دستور کار قرار دادند.

گفتنی است پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان، دو فوریتی بررسی شدن طرح مزبور به رأی گذاشته شد که از مجموع 248 نماینده حاضر در صحن علنی با 87 رأی موافق، 91 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع با این مسئله مخالفت کردند و به این ترتیب دو فوریتی بررسی شدن این طرح تصویب نشد.

بر اساس این گزارش، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت یک فوریتی بررسی شدن این طرح را به رأی گذاشت که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 106 رأی موافق، 61 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 248 نفر نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریتی بررسی شدن آن هم مخالفت کردند.

گفتنی است بر این اساس طرح الحاق یک تبصره به بند ب ماده 34 قانون اصل 44 قانون اساسی که وزارت امور اقتصاد و دارایی را مکلف می‌کند که ظرف 4 سال از طریق تصویب این قانون از طریق سود سهام یا پرداخت نقدی سهامدار بدهی سهامداران سهام عدالت را تسویه نموده و مالکیت آن را به سهام داران انتقال دهد، از سوی هیئت رئیسه مجلس به صورت عادی اعلام وصول شد.

لازم به ذکر است در مقدمه این طرح آ‌مده است: در راستای اجرای سیاست گسترش مالکیت عمومی و سهامدار کردن شش دهک درآمدی و توانمند کردن عموم مردم و گسترش عدالت اجتماعی حدود 50 میلیون نفر در طی ده سال 1385 تا 1395 از سهام عدالت برخوردار شدند، بعد از پایان دوره ده ساله به دلیل اینکه جمع کثیری از سهامداران نتوانستند کل بدهی خود را به دولت بپردازند، بیشتر از 24 هزار میلیارد تومان از سهام فوق دوباره به دولت برمی‌گردد و سهامداران فوق مالک 50 درصد سهام تخصیص داده می‌شوند که در جهت خلاف گسترش مالکیت عمومی است.

گفتنی است، 44 تن از نمایندگان خواستار این مسئله بودند که به دلیل نبود فرصت طرح فوق با قید دو فوریت تقدیم گردد تا فرصت تسویه بدهی از طریق سود سهام یا پرداخت توسط سهامداران حداکثر طی چهار سال فراهم گردد که با مخالفت نمایندگان روبرو شد و به صورت عادی اعلام وصول و بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار