اکبریان در مراسم آغاز تولید دو محصول جدید ایران خودرو:

تکلیف قاچاق در کشور باید یکسره شود/زمان بررسی بودجه به خودروسازان و قطعه‌سازان کمک می‌کنیم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: این کمیسیون آمادگی دارد تا در زمان بررسی بودجه به خودروسازان و قطعه‌سازان کمک کند.

تکلیف قاچاق در کشور باید یکسره شود/زمان بررسی بودجه به خودروسازان و قطعه‌سازان کمک می‌کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مراسم آغاز تولید دنا پلاس توربو و پژو 207 صندوقدار اتوماتیک با بیان اینکه قطعه‌سازان در اوج مظلومیت و با مشکلات موجود البته توجه ایران خودرو مشغول به کار هستند، گفت: با توجه به شرایط دنیای امروز اگر به آنها توجه نشود، نمی‌توانند پیشرفت کنند.

وی ادامه داد: در گذشته کارخانه‌ای با 4500 کارگر در اینجا وجود داشت که اکنون تنها نگهبان دارد.

اکبریان تاکید کرد: ما اعضای کمیسیون صنایع و معادن آمادگی داریم تا در کمیسیون و در زمان بررسی بودجه به خودروسازان و قطعه‌سازان کمک کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن بیان داشت: در زمان بحران جهانی وزارت خزانه‌داری آمریکا 14 میلیارد دلار به دو کارخانه فورد و ژنرال موتور که کاملا خصوصی هستند کمک بلاعوض کرد، در صورتی که در مجلس هشتم ابتدا قرار شد دولت 1000 میلیارد تومان وام به خودروسازان بدهد که بعد به 500 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و در نهایت هیچ وامی به خودروسازان داده نشد.

وی تاکید کرد: حتما در 3 سال آینده ما از بهترین خودروسازها در دنیا می‌شویم که البته باید از آن حمایت شود.

اکبریان با بیان اینکه صنعت در کشور از سه مقوله آسیب می‌بیند، گفت: دولت 4 برابر نیازش پرسنل دارد که به جای کار کردن تنها غیبت می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه بهترین راه، حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: این موضوع با عدم اصلاح درست سیستم بانکی، مبارزه با قاچاق و اصلاح مالیات پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: نظام باید تکلیف قاچاق را یکسره کند، متاسفانه این موضوع هر روز بیشتر می‌شود که نیازمند یک عزم همگانی است و سران سه قوه باید اطلاعات لازم را به محضر مقام معظم رهبری برسانند. 

اکبریان ضمن انتقاد از دولت مبنی بر اینکه چرا لایحه‌ای برای چکش‌کاری به مجلس ارائه نمی‌کند، تصریح کرد: دولت فرمانده میدان بوده که باید در تمامی حوزه‌ها مانند بیمه، مالیات، قاچاق و ... کارشناسی کرده و لایحه ارائه کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه بی‌برنامگی برای ما شکننده است، گفت: ما در بحث جنگ، هسته‌ای و ریشه‌کنی تروریسم و داعش در منطقه توانستیم اراده کنیم و موفق شویم، لذا اینجا هم باید تنها اراده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار